logo

آبگوشت کرمانشاهی با گوجه سبز غذایی سنتی و بی نظیر

آبگوشت کرمانشاهی با گوجه سبز غذایی سنتی و بی نظیر

آبگوشت کرمانشاهی با گوجه سبز غذایی سنتی و بی نظیر

اگر در دیزهای گلی سنگی یا سفالی درست شد فرقی ندارد مهم این است که جا بیفتد و به قولی رنگ و لعابش خودی نشان دهد این غذای اصیل ایرانی چیزی نمی تواند باشد به جزء آبگوشت

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : آبگوشت غذای قدیمی بی نظیر و خاص که ما را به یاد خاطرات کودکی هایمان می اندازد. ما در این مطلب طرز تهیه آبگوشت کرمانشاهی با گوجه سبز را برای شما آماده کرده ایم در ادامه مطلب با ما همراه شوید

در این مطلب طرز تهیه نوعی غذای محلی که مربوط به کرمانشاه است را به شما آموزش داده ایم. آبگوشت کرمانشاهی با گوجه سبز! حالا که فصل این میوه خوشمزه رسیده است، این آبگوشت را حتما درست کنید.

مواد لازم:

رب گوجه فرنگی ۲ تا۳ قاشق سوپ خوری

پیاز ۲عدد

پودر سیر ۲ قاشق مربا خوری

نعنا (خشک) به میزان لازم

فلفل به میزان لازم

نمک به میزان لازم

سیب زمینی ۲ عدد

گوجه سبز ۳۰۰ گرم

دنبه ۵۰ تا ۱۰۰ گرم

گوشت (آبگوشتی) ۴۰۰ گرم

حبوبات (شامل نخود و لوبیا سفید) ۱ لیوان

لیمو عمانی ۱ عدد

زعفران (آبکرده و غلیظ) ۲ قاشق غذاخوری

آبگوشت کرمانشاهی با گوجه سبز غذایی سنتی و بی نظیر

طرز تهیه:

۱-ابتدا نخود و لوبیا را ۲ بار جوشانده و ابش را خالی می کنیم. مقداری دنبه را داخل ظرف ریخته و آن را آب می کنیم .پیاز را شسته و ۴ قسمت می کنیم و داخل دنبه تفت می دهیم و به آن مقداری زردچوبه اضافه می کنیم .گوشت را به مواد اضافه کرده و خوب تفت می دهیم و بعد با مقداری اب اجازه می دهیم مواد بپزد.

۲-گوجه سبز را جداگانه با مقداری نمک می پزیم و از صافی رد می کنیم تا گوشت آن از هسته و پوست جدا شود. بعد از پختن گوشت کمی از دنیه پخته شده را از غذا بر می داریم و آن را روی حرارت آب می کنیم و رب گوجه فرنگی را به آن افزوده و تفت می دهیم و بعد پیاز های غذا را از آن جدا کرده و به همراه نعنا خشک ،پودر سیر، زعفران، گوجه سبز پوره شده و نمک و فلفل مخلوط کرده و خوب می کوبیم و به آبگوشت اضافه می کنیم. سیب زمینی ها را هم پوست کنده و به همراه لیمو عمانی شسته شده اضافه می کنیم و اجازه می دهیم غذا کاملا جا بیفتد.

نکات:

۱-این آبگوشت خوشمزه مخصوص کرمانشاه است.

۲-در صورت تمایل از مقدار بیشتری گوجه سبز در غذا استفاده کنید.

۳-توجه داشته باشید میزان دنیه نوشته شده جدا از میزان دنبه همراه با گوشت آبگوشتی است ولی اگر دوست ندارید غذا خیلی چرب شود از به کار بردن دنبه اضافی اجتناب کنید.

آبگوشت کرمانشاهی با گوجه سبز غذایی سنتی و بی نظیر

بیشتر بدانید : طرز تهیه آبگوشت بزقرمه

آبگوشت، غذایی است که به اندازه تاریخ ایران قدمت دارد، پختنش قلق دارد و جا افتادنش خبرگی می خواهد. علاوه بر این آبگوشت برای بسیاری نماد سنت و فرهنگ است. آبگوشت بوی خاطرات پدربزرگ و مادربزرگ ها را می دهد.

آبگوشت یکی از غذا های سنتی ایران می باشد. قابلمه های گلی که در آن آبگوشت تهیه می شود به دیزی معروف است و برای همین دلیل به این غذا دیزی نیز اطلاق می شود. در ایام قدیم از دیگ های سنگی یا گلی برای پخت دیزی در داخل تنور های گلی استفاده می شد

* چرا ۲ ستاره؟ گوشت این غذا فوق العاده پرچرب بوده و همین نکته منفی آن است. به همین دلیل ستاره آن حداقل است.

یکی از خوشمزه ترین غذاهای کرمانی که در گذشته با گوشت نرم و لطیفه بزغاله تهیه می شده. ترکیبی بی نظیر از گوشت، کشک و نخود که با غذایی مثل حلیم بادمجان رقابت می کند. تفاوت آن با آبگوشت کشک در استفاده از سیر در بزقرمه است. در تهیه این غذا معمولا نخود را خیس کرده و قبل از اضافه کردن به غذا نیم کوب می کنند.

مواد اولیه

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر

گوشت پرچرب گوسفندیپ۷۵۰ گجرم خرد شده

پیاز متوسط ۳ عدد ساطوری درشت

سیر یک بوته کوچک

پوست کنده و خرد شده

نخود ۱۲۰ گرم خیسانده

کشک ۱۵۰ میلی لیتر

زردچوبه یک قاشق مربا خوری

نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه

۱٫ گوشت، پیاز، نخود، سیر و زردچوبه را مانند آبگوشت رسمی بپزید و در یک ساعت آخر کشک را به آن اضافه کنید و روی شعله ملایم قرار دهید تا آبگوشت غلیط و جا افتاده شود.

۲٫ آن را با سیر داغ و زعفران دم کرده تزئین کرده و با نان سنگک سرو کنید.

امیدواریم در این مطلب با طرز تهیه آبگوشت کرمانشاهی با گوجه سبز و آبگوشت بزقرمه آشنا شده و آن را برای عزیزانتان درست کرده و میل کنید

 

آبگوشت کرمانشاهی با گوجه سبز غذایی سنتی و بی نظیر

 

منبع : پرشین وی







کلیدواژه ها:


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :