logo

آزمایشگاه مرجع فرش در دانشگاه آزاد کاشان راه‌اندازی میشود

آزمایشگاه مرجع فرش در دانشگاه آزاد کاشان راه‌اندازی میشود

آزمایشگاه مرجع فرش در دانشگاه آزاد کاشان راه‌اندازی میشود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان عنوان کرد که به دنبال راه‌اندازی آزمایشگاهی مرجع در حوزه فرش به منظور ارائه خدمت به صنایع هستیم.

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش :  دکتر حسین زینلی در سالروز راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه دیروز کاشان، نیاز ضروری و اولویت اول کشور را نیاز علمی دانست و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نخستین واحد استان اصفهان و شانزدهمین واحد کشور است که ۲۴ خرداد ۱۳۶۳ و در همان اوایل شکل گیری دانشگاه آزاد اسلامی با پذیرش ۱۷۰ دانشجو در سه رشته کارشناسی عمران، کارشناسی تکنولوژی نساجی و کاردانی حسابداری فعالیت های آموزشی خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: واحد کاشان اکنون بعد از ۳۴ سال تلاش علمی، پژوهشی و فرهنگی، با بهره مندی از استادان فرهیخته و مجرب و و نیروی انسانی پرتلاش و متعهد در ۸۰ رشته محل، خدمات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به مردم کاشان ارائه می کند و ان‌شالله در آینده ای نزدیک علاوه بر رشته های پرستاری و علوم آزمایشگاهی درصدد راه‌اندازی سایر رشته های پیراپزشکی و سپس پزشکی در واحد کاشان هستیم که اقدامات اولیه انجام گرفته است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: واحد دانشگاهی کاشان در این سال‌ها، تولید و گسترش دانش و فناوری‌های نوین را در راستای توسعه پایدار، دانش محور و ثروت آفرین، سرلوحه کار خود قرار داده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان اظهار کرد: بر این باور هستیم که دانشگاه موتور محرک توسعه کشور است و انسان سازی، ایجاد تحول، تولید علم و تبدیل علم به ثروت و رفاه از رسالت‌های دانشگاه است. باور داریم که استقلال و اقتدار ملی به دست توانای دانشگاه و فارغ التحصیلان دانشگاهی برقرار می‌شود و اعتقاد داریم جامعه دانشگاهی به عنوان پیش قراولان فرهنگ و اقتصاد می‌تواند کمک فراوانی به آحاد جامعه کنند.

این مسئول با بیان اینکه ماموریت دانشگاه تربیت نیروی کارشناس ماهر است و باید معضلات کشور را با تحقیق حل کنیم افزود: دانشگاه آرمانی و بانشاط مد نظر انقلاب اسلامی، دانشگاهی است که از رکود و خمودگی فاصله دارد و با نگاهی به بیانات متعدد رهبر فرزانه انقلاب در سال‌های اخیر در جمع دانشگاهیان می‌توان دو عنصر مهم در رشد و بالندگی دانشگاه را نشاط علمی و نشاط معنوی دانست.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم با سرعت پیشرفت علمی را دنبال کنیم، در زمینه‌ مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بین‌المللی، مطمئناً گره‌گشایی‌های بزرگی خواهد شد، واحد کاشان در این ۳۳ سال در بین دانشگاه‌های کشور در موضوع نشاط علمی پیشتاز بوده است.

زینلی خاطرنشان کرد: این واحد دانشگاهی در حوزه پژوهش جزء واحدهای پژوهشی برتر دانشگاه آزاد اسلامی به شمار رفته و در سال قبل اداره کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های این واحد در میان دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان برتر را به خود اختصاص داده است. در این واحد دانشگاهی مرکز تحقیقات فرش ماشینی و مرکز تحقیقات معماری و انرژی فعال بوده، ضمن آنکه به دنبال راه اندازی یک آزمایشگاه مرجع در حوزه فرش به منظور ارائه خدمات به صنایع هستیم.
در آینده ای نزدیک علاوه بر رشته های پرستاری و علوم آزمایشگاهی درصدد راه‌اندازی سایر رشته های پیراپزشکی و پزشکی در واحد کاشان هستیم که اقدامات اولیه هم انجام گرفته است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به اولویت‌ها و فعالیت های این دانشگاه در سال جاری اشاره کرد و افزود: فعالیت خوبی که امسال صورت پذیرفته است راه اندازی مدارس سما در کاشان است که واقعا نیاز مدارس سما با سابقه ای بیش از ۲۵ سال در کشور در کاشان احسان می شد.

وی افزود: مقرر شده این دانشگاه در مقاطع تحصیلی که شهرستان با کمبود فضا و امکانات آموزشی مواجه است، مدارسی را راه اندازی کند. بنابراین مدارس ابتدایی دوره اول و دوم «دخترانه و پسرانه» و نیز هنرستان فنی حرفه‌ای پسرانه و دخترانه از مهر ۹۷ فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

زینلی گفت: این در حالی است که رشته تربیت بدنی در هنرستان دخترانه برای نخستین بار در کاشان اقدام به پذیرش دانش آموز خواهد کرد چراکه قبل از این دانش آموزان دختر باید به شهرهای مجاور کاشان عزیمت می کردند. بر این باوریم که با توجه به وجود امکانات آموزشی و پژوهشی فراوان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، راه‌اندازی مدارس سما موجب بهره‌مندی فرزندان این شهرستان از فضا، امکانات و پتانسیل‌های موجود در این واحد دانشگاهی می‌شود و امیدواریم با راه اندازی این مدارس فرصت مناسبی برای خدمت به مردم در بخش آموزش، تعلیم و تربیت مهیا شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: از دیگر اولویت‌های این واحد راه اندازی و احداث شهرک فناوری آزاد (شفا) بوده که مجوزهای اولیه در این باره اخذ شده است؛ این شهرک برای استقرار پارک فناوری، کارگاه‌های تحقیقاتی و صنعتی اجاد می شود.

 

آزمایشگاه مرجع فرش در دانشگاه آزاد کاشان راه‌اندازی میشود

 

منبع : آنا







کلیدواژه ها:


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :