logo

اصول پاک کردن فرش از نجاست

اصول پاک کردن فرش از نجاست

اصول پاک کردن فرش از نجاست

پاک کردن فرش و موکت نجس احکام و قوانینی دارد طبق گفته ی مراجع تقلید در کنار شستشوی فرش و موکت بایستی رعایت شود تا به طور کامل نجاست از ان محل پاک شود.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : پاک کردن فرش نجس از نظر مراجع تقلید مربوط به مراحل شستشو با رعایت نکاتی مهم است که در این بخش به طور کامل مطالعه می کنید.

سوال:اگر فردی با شلنگ منزل، آب را بر فرش متنجس، جاری نماید، آیا از طهارت کفایت می نماید ؟ و آیا غساله و آبی که جاری می شود و لو اندک باید رفع گردد؟

جواب:به نظر برخی از مراجع با برطرف شدن عین نجاست و اتصال آب کر یا جاری به فرش متنجس و فرا گرفتن آن، محل متنجس پاک می شود و جدا شدن غساله آن لازم نیست. و به نظر بعضی دیگر از مراجع لازم است غساله نجس جدا گردد. (توضیح المسائل امام خمینی(ره), م۱۵۹)

سوال:قسمتی از فرش به واسطه ی بول نجس شده و به پشت فرش هم رسیده و در نتیجه آن قسمت از کف اطاق هم نجس شده، آیا وقتی که از رو، فرش را با آب لوله کشی تطهیر کنیم، قسمت پشت فرش و آن قسمت از کف اطاق هم پاک می شود؟

جواب:برای آب کشیدن، زمین باید جداگانه تطهیر شود و برای پاک کردن فرش اگر با آب لوله رویش آب بریزند و از پشتش عبور کند و خارج شود، هر دو رو پاک می شود. (استفتائات امام خمینی(ره), ج۱, س۳۲۲)

 

 

اصول پاک کردن فرش از نجاست

 

منبع : نمناک







کلیدواژه ها:


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :