logo

بدون استخدام طراح داخلی خانه را از فضایی كسل‌كننده تبدیل به فضایی زیبا کنید

بدون استخدام طراح داخلی خانه را از فضایی كسل‌كننده تبدیل به فضایی زیبا کنید

بدون استخدام طراح داخلی خانه را از فضایی كسل‌كننده تبدیل به فضایی زیبا کنید

واقعا برای طراحی یك خانه نیاز به تجربه و مهارت خاصی است و برای انجام بهترین كار نیاز به دقت و تخصص بالایی است. اما همه توانایی مالی استخدام یك طراح داخلی را ندارند و نمی‌توانند در امر طراحی كسی را داشته باشند كه تمام كارها را خودش انجام دهد. بعضی از ما هم دوست داریم تصمیمات مربوط به طراحی خانه خود را خودمان بگیریم و از سبك و ترجیحات خودمان استفاده كنیم.

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : بیایید نگاهی به چند نكته بیاندازیم كه به شما كمك می‌كند تا اتاق خود را به‌گونه‌ای طراحی و سازماندهی كنید كه تبدیل به فضایی شود كه انگار یك طراح داخلی آن را طراحی كرده است.

اگر از این نكته‌ها پیروی كنید به زودی دوستان‌تان كه به خانه شما می‌آیند همگی از شما درخواست تلفن طراح داخلی خانه‌یتان را می‌كنند. چه بخواهید خانه شما شبیه یك هتل لوكس شود و چه بخواهید آن را طراحی ساده‌ای بكنید، نكات موجود در این مطلب به شما كمك شایانی می‌كند.

مجلات و وب‌سایت‌های دکوراسیون پر از ایده‌های طراحی هستند

بدون استخدام طراح داخلی خانه را از فضایی كسل‌كننده تبدیل به فضایی زیبا کنید

اكثر افرادی كه در سایت‌های طراحی عضو هستند و یا در آن فعالیت می‌كنند دوست دارند كه فضای داخلی خانه آن‌ها زیبا و جذاب باشد. همان‌طور كه همه می‌دانیم، وب‌سایت‌های طراحی می‌توانند ایده‌هایی به ما بدهند تا خلاقیت ما در این زمینه رشد چشم‌گیری كند.

اگر تاكنون برای ثبت ایده‌های خود از یك برد یا تخته ایده‌ها استفاده نمی‌كرده‌اید این كار را الان انجام دهید. این كار اولین گام در خلق و طراحی خانه مورد علاقه شماست.

در سایت ها به دنبال خانه‌هایی بگردید كه برای شما جذاب هستند و طراحی‌های مورد علاقه خود را جمع‌آوری كنید، و یا خیلی ساده چند مجله طراحی بخرید و تصاویر مورد علاقه خود را در آن‌ها جدا كنید.

پس از جمع‌آوری تصاویر جذاب و مورد علاقه خود، یك گام به عقب برگردید و به دقت به تمام تصاویر نگاه كنید. این كار باعث می‌شود تا شما سبك طراحی خاص خود را پیدا كنید. شما از سبكی كه به آن علاقه دارید تعجب خواهید كرد.

پالت رنگی: از سه رنگ یا سه سایه رنگی استفاده كنید

بدون استخدام طراح داخلی خانه را از فضایی كسل‌كننده تبدیل به فضایی زیبا کنید

اكنون كه به سبك مورد علاقه خود رسیدید، باید یك پالت رنگی برای فضای خود انتخاب كنید. این مرحله بخش دشواری است. رنگ بسیار شخصی است و در ما حالات متفاوتی ایجاد می‌كند. اما خیلی این مسئله مهم نیست، رنگی مورد علاقه خود را انتخاب كنید. به برد ایده‌هایتان نگاه كنید: چه رنگی در اكثر تصاویر مورد علاقه شما غالب است؟

ما به شما نمی‌گوییم كه چه رنگی انتخاب كنید، اما به شما می‌گوییم كه بهتر است سه رنگ یا سه سایه رنگی را با هم تركیب كنید. یك رنگ برای دیوارها، یك رنگ برای وسایل بزرگ مانند صندلی‌ها، و رنگی دیگر برای وسایل كوچك‌تر مانند گل‌ها، كوسن‌ها، و غیره. به یاد داشته باشید كه رنگ تحت تاثیر میزان نور موجود در اتاق شماست. از پنجره‌های سرتاسری استفاده كنید تا رنگ‌های موجود در اتاق شما بیش از پیش به چشم بیاید.

برای مثال فرض كنید كه شما تركیب رنگ‌های قهوه‌ای، سبزآبی، و نارنجی را انتخاب كرده‌اید. قهوه‌ای احتمالا در دیوارها، سبزآبی در صندلی‌ها، و نارنجی در كوسن‌ها و وسایل تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این فرمول تركیب سه رنگ تقریبا در همه جا كارایی دارد. فقط به یاد داشته باشید، تركیب سه رنگ بسیار بهتر از تركیب یك یا دو رنگ است، چراكه تركیب یك یا دو رنگ فضا را كسل‌كننده می‌كند. مثلا می‌توانید كل اتاق را به رنگ سفید بگیرید اما سه سایه رنگی سفید استفاده كنید.

بافت به فضای خود اضافه كنید

بدون استخدام طراح داخلی خانه را از فضایی كسل‌كننده تبدیل به فضایی زیبا کنید

بافت به اندازه رنگ مهم است، به ویژه اگر به پالت رنگی تك‌رنگ مانند تمام‌سفید یا تمام‌خاكستری علاقه دارید. در نگاه اول یك اتاق شبیه یك پالت رنگی تك رنگ به نظر می‌رسد، اما اگر دقیق‌تر نگاه كنید متوجه سایه‌های رنگی مختف و بافت‌های متفاوت در پارچه‌ها خواهید شد.

یك اتاق تمام‌سفید ممكن است دارای پرده‌های لینن، صندلی مخملی زیبا، كوسن‌های ابریشمی براق، صندلی‌های راتان، سبدهای كنفی، و یك كاناپه كتان باشد. تمام این عناصر به فضا بافت می‌دهند و به چشم زیبا می‌آیند، و فضایی گرم و غنی ایجاد می‌كنند. طراحی بیان‌گر شخصیت مالك خانه است، بنابراین از بافت‌ها، طرح‌ها، و رنگ‌هایی استفاده كنید كه مورد علاقه شماست و اتاق شما را تبدیل به اتاقی منحصربه‌فرد می‌كند.

به منسوجاتی كه متناسب با سبك زندگی شما هستند توجه كنید. اگر در خانه كودك دارید، نباید از كاناپه‌هایی با رنگ روشن استفاده كنید بلكه بهتر است از كاناپه‌هایی چرمی یا تیره بهره ببرید. اگر به فضای لوكس علاقه دارید از پرده‌ها و كوسن‌های ابریشمی استفاده كنید.

یك مبل خاص به فضا اضافه كنید

بدون استخدام طراح داخلی خانه را از فضایی كسل‌كننده تبدیل به فضایی زیبا کنید

یكی از اشتباهات رایج ما در طراحی خانه استفاده از چندین مبل كوچك در فضا است. استفاده از صندلی‌های پایه‌دار، میزهای پایه‌دار، و تعدادی زیادی وسایل كوچك دیگر باعث شلوغی فضا و سرگردانی چشم می‌شود.

به جای این‌كه تمام تلاش خود را برای تركیب وسایل انجام دهید، از یك كاناپه بزرگ، چند صندلی دامن‌دار (كه پایه‌های آن مشخص نیست)، و یك یا دو مبل تك‌نفره ظریف با پایه‌های گرد استفاده كنید.

این فقط یك مثال است، اما به شما ایده‌ای در مورد تركیب سبك‌ها و اندازه‌های متفاوت مبلمان می‌دهد تا فضای شما به تعادل برسد. حتی اگر شما بخواهید یك آپارتمان نقلی را طراحی كنید ایده‌های زیادی برای این كار وجود دارد.

اكثر طراحان پیشنهاد می‌كنند كه حتی كوچك‌ترین اتاق‌ها هم باید داری یك وسیله بزرگ و خاص باشند، مانند یك گنجه یا كمد بزرگ. تركیب وسایل بزرگ و كوچك نكته كلیدی در یك طراحی موفق است. این قانون در مورد وسایل تزئینی نیز صادق است.

از سینی‌ها، كاسه‌ها، و سبدهای تزئینی استفاده كنید

بدون استخدام طراح داخلی خانه را از فضایی كسل‌كننده تبدیل به فضایی زیبا کنید

طرحان عاشق استفاده از سینی‌ها، كاسه‌ها، و گاهی سبدهای تزئینی هستند تا چیدمانی خاص در فضا به وجود بیاورند.
برای ایجاد زیبایی در فضا، یك سینی طلایی براق را روی میز پذیرایی، میز كناری، و یا صندلی عثمانی بگذارید. بر روی سینی یك شمع زیبا، چند كتاب، و یا یك كاسه كوچك كه در آن سنگ‌های رنگی وجود دارد قرار دهید. شاید این نكته‌های كوچك به چشم نیایند، اما باعث ایجاد زیبایی فضای شما می‌شوند.

اگر به فضایی رستیك علاقه دارید، از سبدهای كنفی استفاده كنید. سبدها ابزار تزئینی زیبایی هستند كه می‌توانند بسیاری از بی‌نظمی‌ها را پنهان كنند. سعی كنید از این سبدها در اكثر فضاهای خانه استفاده كنید.

به هر اتاق گل اضافه كنید

بدون استخدام طراح داخلی خانه را از فضایی كسل‌كننده تبدیل به فضایی زیبا کنید

دوباره به برد ایده‌ها نگاه كنید. چه چیزی می‌بینید؟ آیا در اكثر اتاق‌ها گل و گیاه می‌بینید؟
شاید این نكته ساده باشد، اما اضافه كردن گل و گیاه و وسایل طبیعی مانند سنگ‌های طبیعی به فضا جلوه‌ای خاص و كامل می‌‌دهد.

تعداد زیادی گل و گیاه وجود دارند كه مراقبت از آن‌ها راحت است و اگر به موقع به آن‌ها آب بدهید و از آن‌ها كمی مراقبت كنید تا سال‌ها در خانه شما می‌مانند. اكثر طراحان توصیه می‌كنند كه از گل‌های مصنوعی استفاده نكنید. اگر گل و گیاه خیلی باب میل شما نیست، از عناصر طبیعی استفاده كنید.

گل و گیاه گام پایانی در طراحی اتاق است و پس از انجام این كار هر كس كه اتاق شما را ببیند با خود می‌گوید: «یك طراح داخلی این‌جا بوده است.»

شاید نتوانید یك طراح داخلی استخدام كنید، اما هم‌چنان می‌توانید اتاقی خاص و كامل داشته باشید. تمام این نكات كوچك گرد هم می‌آیند و یك فضای گرم و طراحی‌شده را به وجود می‌آورند. سعی كنید به فضا رنگ، بافت، مبل خاص، و عناصر طبیعی اضافه كنید.

اگر نتیجه نهایی دلخواه شما نبود از آن یك عكس بگیرید. دیدن عكس باعث می‌شود تا شما فضای خود را از زاویه دیگری ببینید و اشتباهات‌تان را متوجه شوید. به یاد داشته باشید كه فضایی كه طراحی می‌كنید خانه شماست و شما تنها كسی هستید كه قرار است در آن زندگی كنید، بنابریان فضایی خلق كنید كه به آن علاقه داشته باشد و نمایان‌گر علایق و شخصیت شما باشد.

 

بدون استخدام طراح داخلی خانه را از فضایی كسل‌كننده تبدیل به فضایی زیبا کنید

 

منبع : چیدانه









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :