logo

برگزاری دوره آموزشی فرش دستباف در میناب

برگزاری دوره آموزشی فرش دستباف در میناب

برگزاری دوره آموزشی فرش دستباف در میناب

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میناب گفت: دوره آموزشی بهبافی فرش دستباف در روستاهای کریان و درجادون با حضور۶۰ نفر برگزار شد.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : اسدالله عباسی، امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در میناب گفت: دوره آموزشی بهبافی فرش دستباف در شهرستان میناب در روستاهای کریان از توابع بخش مرکزی و روستای درجادون از توابع بخش سندرک برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این دوره‌ها را آشنایی قالی‌بافان با ارزش‌ها و اصالت‌های فرش منطقه و ترغیب آنها برای تولید فرش‌های اصیل و شناسنامه‌دار، ترویج استفاده از مواد اولیه، ابزار و روش‌های بهینه برای بافت فرش، آشنایی بافندگان با عیوب و آسیب‌های رایج اعم از رنگ، طرح، مواد اولیه و بافت در مراحل بافت فرش در منطقه با تاکید بر پیشگیری از اثرات منفی آن‌ها، ترویج روش‌های بهینه برای اصلاح عیوب و پیشگیری از بروز آسیب‌های شناسایی شده در فرش منطقه در میان بافندگان عنوان کرد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میناب مهم‌ترین اهداف این دوره را افزایش بهره‌وری در بافت فرش و کاهش هزینه‌های تولید، حفظ و افزایش کیفیت فرش‌های تولیدی بیان نمود.
عباسی اضافه کرد: این اهداف به حفظ و ایجاد بازار جدید برای تولیدات این هنر منجر می‌گردد و این دوره‌ها در چهار روز و در هر روز ۶ ساعت آموزش و با حضور ۶۰ نفراز روستاهای کریان و درجادون برگزار شده که پس از اتمام دوره‌ها ضمن برگزاری آزمون از فراگیران، گواهی حضور در دوره صادر می‌شود.

 

برگزاری دوره آموزشی فرش دستباف در میناب

 

 

منبع : خبرگزاری فارس









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :