logo

بیمه شدن ۴۵۰ هزار قالیباف و فعال صنایع دستی در سال ۹۷

بیمه شدن ۴۵۰ هزار قالیباف و فعال صنایع دستی در سال ۹۷

بیمه شدن 450 هزار قالیباف و فعال صنایع دستی در سال 97

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علاوه بر مصوبه دولت، ۵۰ میلیارد تومان به بودجه بیمه ای قالیبافان اضافه شده گفت: پیش بینی می شود ۴۵۰هزار نفر از قالیبافان و فعالان صنایع دستی در سال ۹۷ بیمه ‌شوند.


خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش ایرنا، علی وقفچی روز سه شنبه با اشاره به وضعیت بیمه قالیبافان در سال ۹۷ افزود: بیمه و امنیت شغلی یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان و استادان‌کاران عرصه صنایع دستی و فرش است.
رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در راستای رفع این دغدغه در کمیسیون تلفیق برای افزایش بودجه مرتبط به این مهم، تلاش‌های بسیاری صورت گرفت که در پی آن علاوه بر مصوبه دولت در برنامه بودجه، ۵۰ میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق به آن اضافه و در صحن علنی به تصویب رسید.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها به نظر می‌رسد با بودجه اختصاصی، حدود ۴۵۰ هزار نفر از استادان و فعالان صنایع‌دستی و فرشبافان در سال ۹۷ بیمه شوند، اضافه کرد: این میزان بودجه در نظر گرفته شده می‌تواند مشکل بیمه بسیاری از فعالان این عرصه را حل و فصل کند.
وقفچی با بیان اینکه مشکل اصلی در عدم تقسیم بودجه عادلانه در مراکز استانی‌هایی است که فرش و صنایع دستی، فعالیت اصلی آن‌ها به حساب می‌آید، گفت: در بسیاری از استان‌ها با وجود فعالیت چشمگیر در این زمینه، آمار بیمه‌شدگان آنها پایین است و در مقابل آمار بیمه‌شدگان در استانی دیگر با وجود فعالیت محدود بالا است.
به گزارش خانه ملت، رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس با تاکید بر ضرورت نظارت بر این مهم، اظهار کرد: مسئولان باید در جریان بیمه فرشبافان و استادان و فعالان صنایع دستی نظارت بیشتری را اعمال کنند.

 

بیمه شدن ۴۵۰ هزار قالیباف و فعال صنایع دستی در سال ۹۷

 

 

منبع : ایرنا









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :