logo

تحقق اقتصاد مقاومتی با تولید فرش دستباف

تحقق اقتصاد مقاومتی با تولید فرش دستباف

تحقق اقتصاد مقاومتی با تولید فرش دستباف

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف تبریز گفت: در سال‌های اخیر فرمایشات مقام معظم رهبری بر محوریت اقتصاد، تولید داخلی و اشتغال تمرکز دارد و فرش دستباف بی‌رقیب‌ترین کالا برای تحقق عینی اقتصاد مقاومتی است.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : اسماعیل چمنی در گفت‌وگو با تبریزبیدار، با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۷ به نام «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: در سال‌های اخیر فرمایشات مقام معظم رهبری بر محوریت اقتصاد، تولید داخلی و اشتغال تمرکز دارد و فرش دستباف بی‌رقیب‌ترین کالا برای تحقق عینی اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: هیچ کشوری تاکنون یارای رقابت با تولیدات فرش دستباف تبریز را نداشته و نخواهد داشت و لازمه تحقق این مسئله، حمایت جدی از این هنر_صنعت است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف تبریز، با اشاره به اینکه مهم‌ترین بخش اشتغال‌زایی کشور در حوزه فرش دستباف رقم می‌خورد، گفت: در این هنر_صنعت می توانیم با کمترین هزینه، بیشترین اشتغال‌زایی را ایجاد کنیم و بدین سبب به جرئت می‌توان گفت که تولید ملی واقعی کشور ما فرش دستباف است و با اقتصاد مقاومتی عینیت می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در استان آذربایجان شرقی ۵۰۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از فرش دستباف ارتزاق می‌کنند، افزود: از حدود ۲ میلیون فعال در صنعت قالی‌بافی کشور، یک‌چهارم فعالان این هنر صنعت در آذربایجان شرقی است.

چمنی با اشاره به صادرات فرش دستباف تبریز به بیش از ۸۰ کشور جهان، خاطرنشان کرد: نفیس‌ترین و اعلاترین فرش دستباف کشور در آذربایجان شرقی تولید می‌شود و از ۳۰ درصد تولید فرش دستباف و بیش از ۳۰ درصد صادرات آن، متعلق به استان آذربایجان شرقی است.

وی با اشاره به اینکه صنعت فرش تبریز مظلوم است، ادامه داد: فرش دستباف تبریز محصول زحمات بسیاری از زحمت‌کشان این صنعت است و باید حرف دل آنان را شنیده و برای حل مشکلاتشان اقدام کرد.

 

تحقق اقتصاد مقاومتی با تولید فرش دستباف

 

 

منبع : تبریزبیدار









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :