logo

تصویب ۲ هزار طرح اشتغال روستایی در فارس

تصویب 2 هزار طرح اشتغال روستایی در فارس

تصویب ۲ هزار طرح اشتغال روستایی در فارس

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: از مجموع چهار هزار و ۹۹ طرح اشتغالزایی روستایی که در کمیته فنی اشتغال این استان مورد بررسی قرار گرفت، ۲ هزار و ۵۸۴ طرح مصوب شده است.

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : یدالله رحمانی، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعتبار طرح های مصوب که از محل اعتبارات اشتغال فراگیر و پایدار روستایی تامین می شود بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: از مجموع طرح های مصوب نیز ۲ هزار و ۳۶۱ طرح به بانک های عامل معرفی شده اند که اعتبارات ۴۸۶ طرح به مبلغ ۴۵۹ میلیارد تومان از محل اشتغال فراگیر روستایی و اعتبارات یک هزار و ۸۷۵ طرح به مبلغ ۵۳۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی تخصیص خواهد یافت.

او اظهار کرد: با عملیاتی شدن ۲ هزار و ۳۶۱ طرح یاد شده، پیش بینی می شود که برای ۱۴ هزار و ۵۶۱ نفر فرصت شغلی در استان ایجاد شود.

رحمانی ادامه داد: بیشترین تقاضا در طرح های اشتغال روستایی مربوط به رسته صنایع دستی، گلیم، گبه و فرش و در بخش فراگیر در رسته گردشگری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس از بانک های عامل خواست که رویه های خود را در نحوه پرداخت تسهیلات، مدت زمان باز پرداخت و وثیقه های درخواستی از متقاضیان اصلاح کنند.

رحمانی افزود: بر اساس دستور العمل تسهیلات روستایی، بانک ها موظفند که وثیقه هایی مانند سند منازل مسکونی روستایی و سند زمین کشاورزی را از متقاضیان بپذیرند اما برخی بانک ها از متقاضیان، ارایه سند ملک شهری را درخواست می کنند که این موضوع در روند پرداخت تسهیلات خلل ایجاد می کند و باید به سرعت در کمیته اشتغال به این مساله رسیدگی شود.

 

تصویب ۲ هزار طرح اشتغال روستایی در فارس

 

منبع : ایرنا







کلیدواژه ها: ، ، ،


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :