logo

تولید سالانه ۴۰هزار متر مربع فرش دستباف در یزد

تولید سالانه 40هزار متر مربع فرش دستباف در یزد

تولید سالانه ۴۰هزار متر مربع فرش دستباف در یزد

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف استان یزد گفت: سالانه ۴۰ هزار مترمربع فرش دستباف در استان تولید می‌شود و تقریبا ۲۰ هزار بافنده به صورت متمرکز و غیر متمرکز در این زمینه فعال هستند.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا، با بیان اینکه سالانه ۴۰ هزار مترمربع فرش دستباف در استان تولید می‌شود، اظهار کرد: تقریبا ۲۰ هزار بافنده به صورت متمرکز و غیر متمرکز در سطح استان در این زمینه فعالیت دارند.

مسعود استقامت با بیان اینکه به دلیل خشکسالی بسیاری از افراد به بافندگی فرش دستباف روی آوردند، افزود: چنانچه به تولیدکنندگان تسهیلات کم بهره اختصاص یابد تا بتوانند بافندگان بیشتری را تحت نظر داشته باشند و صرفه اقتصادی خوبی برای تولیدکنندگان و بافندگان داشته باشد فرش دستباف می‌تواند بیش از پیش زمینه اشتغالزایی را فراهم کند.

وی گفت: تولیدات فرش دستباف یزد به دلیل ارزانتر بودن نسبت به تولیدات دیگر استان‌ها فروش خوبی دارد و به استان‌هایی دیگر نیز ارسال می‌شود که در شهرهایی چون تهران، اصفهان و شیراز بیشترین استقبال از آن صورت می‌گیرد و فرش دستباف یزد همچنین در کرمانشاه، قزوین، همدان، اراک و .. نیز به فروش می‌رسد.

استقامت با بیان اینکه باید تبلیغات بیشتری از فرش دستباف انجام شود، عنوان کرد: فرش‌های دستباف از جمله فرش ۶ مترمربعی فرش دستباف از نظر قیمت و کیفیت به مراتب از فرش ماشینی خیلی بهتر است و باید با تبلیغاتی که صورت می‌گیرد مردم به خرید این فرش‌ها روی بیاورند.

وی اعلام کرد: شهرستان‌های خاتم، اردکان، مهریز و تفت به ترتیب بیشتر از دیگر شهرستان‌های استان در زمینه تولید فرش دستباف فعالیت دارند و با حمایت از تولیدگنندگان از جمله ارائه نقش‌های به روز فرش و تسهیلات کم بهره می‌توان شاهد وضعیت بهتر فرش دستباف بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف استان یزد با بیان اینکه هم اکنون فرش دستباف یزد هیچگونه صادراتی به کشورهای خارجی ندارد، تصریح کرد: اکنون فرش دستباف یزد تنها مصرف داخلی دارد و نمی‌تواند با تولیدات کشورهای دیگر رقابت کند و به دلایل مختلف از جمله تحریم‌ها و مسائل مالی امکان صادرات وجود ندارد و حتی در کشورهای خارجی نیز به نظر وضعیت فرش دستباف خوب نباشد.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوان با تولیدات کشورهای دیگر رقابت کرد و صادرات انجام شود باید برای بازدید از نمایشگاه‌های خارج از کشور و تولیدات دیگر کشورها از تیم‌های کارشناسی که اعضای آن افراد خبره باشند و همچنین تولید کنندگان و فروشندگان فرش دستباف استفاده شود تا در آنجا نیازمندی‌های کشورهای هدف بررسی و در داخل به تولید آن‌ها پرداخته شود.

 

تولید سالانه ۴۰هزار متر مربع فرش دستباف در یزد

 

 

 

منبع : یزد آوا









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :