logo

حضور ۶ شهر و روستا در نمایشگاه صنایع دستی سنندج

حضور 6 شهر و روستا در نمایشگاه صنایع دستی سنندج

حضور ۶ شهر و روستا در نمایشگاه صنایع دستی سنندج

در حاشیه سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی، نمایشگاه صنایع دستی با حضور ۶ شهر و روستای جهانی صنایع دستی ایران در خانه کرد سنندج برپا شده است.

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : نمایشگاه صنایع دستی از سری برنامه‌های سومین جشنواره فرهنگ واقوام ایرانی شامگاه شنبه با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان، فرماندار دهگلان و دبیر سومین دوره این جشنواره، مدیرکل امور اجتماعی استانداری استان و جمع دیگری از مسئولان استان وشهرستان سنندج در خانه کورد این شهر برپا شد.

در این نمایشگاه انواع گلیم و سجاده، لباس‌های محلی، زیورآلات، حصیربافی، سفالگری، چهل تکه دوزی، قلم زنی، قفل‌های سنتی و … در قالب ۳۵ غرفه به نمایش گذاشته شده اند.

۲۲ استان کشور و ۶ شهر جهانی صنایع دستی ایران در این نمایشگاه حضور پیدا کردند و در این غرفه‌ها علاوه برنمایش و فروش صنایع دستی، نحوه ساخت و تولید این آثار هم در معرض دید قرار می‌گیرد.

در این نمایشگاه ۶ شهر و روستای جهانی صنایع دستی ایران شامل مریوان شهر جهانی کلاش، لاجین شهر جهانی سفال، اصفهان شهر جهانی صنایع دستی، مشهد شهر جهانی سنگ‌های قیمتی، سیرجان شهرجهانی گلیم، تبریز شهر جهانی فرش دستباف و روستای کلپورگان در استان سیستان و بلوچستان به عنوان روستای جهانی سفال در ایران معرفی شدند که در این نمایشگاه حضور دارند.

از استان کردستان هم صنایع دستی شهر‌های مریوان، کامیاران و سنندج در این نمایشگاه عرضه شده است.

گفتنی است؛ نمایشگاه صنایع دستی از روز شنبه دوم تیرماه آغاز شده و تا چهارم تیرماه میزبان علاقمندان به هنر صنایع دستی است.

 

حضور ۶ شهر و روستا در نمایشگاه صنایع دستی سنندج

 

منبع : باشگاه خبرنگاران







کلیدواژه ها:


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :