logo

خواص جوش شیرین برای پوست

 خواص جوش شیرین برای پوست

خواص جوش شیرین برای پوست

جوش شیرین با ترکیب شیمیایی بیکربنات سدیم، از قدیم به عنوان یک ماده آرایشی کاربرد داشته و امروزه نیز به تنهایی یا همراه با سایر مواد طبیعی، از بهترین راهکارهای خانگی برای زیبایی و شفاف نمودن پوست است. درمان جوش و آکنه، لایه برداری، پیشگیری از پیری زودرس، رفع تیرگی دست‌ها، آرنج، زانو و… از خواص جوش شیرین برای پوست است.

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : جوش شیرین با نام علمی اسید کریستالین دی کربوکسیلیک سفید، یک ماده آلی و طبیعی است که به شدت خاصیت ضد اسیدی دارد. فرمول ساده این ماده C4H6O6 است و در بسیاری از مواد غذایی به عنوان یک آنتی اکسیدانت قوی کاربرد دارد. جوش شیرین همچنین کاربردهای دیگری از جمله سفید کردن دندان‌ها، سلامت و زیبایی پوست و مو، ماده سفید کننده خانگی، بوزدایی و نظافت منزل را نیز دارد. در این مطلب از ستاره شما را با مهمترین خواص جوش شیرین برای پوست و چند نوع ماسک خانگی تهیه شده با آن آشنا می‌کنیم.

خواص جوش شیرین برای پوست

جوش شیرین یکی از بهترین پاک کننده‌های طبیعی برای پوست است. خواص سفت کننده این ماده، پاکسازی پوست را آسان می‌کند و تولید چربی و تجمع سلول‌های مرده را در سطح پوست کاهش می‌دهد.

جوش شیرین به راحتی در منافذ پوست صورت نفوذ کرده و از این رو به از بین بردن جوش و دانه‌های سر سیاه کمک می‌کند.

خاصیت قلیایی جوش شیرین باعث ایجاد تعادل در PH پوست می‌شود و از واکنش‌های آلرژیک، عفونت‌ها و دیگر دگرگونی‌های پوست پیشگیری می‌کند.

جوش شیرین با ترکیب شیمیایی بی کربنات سدیم، دارای اثر سفیدکنندگی ملایم است و از این رو تاثیری فوق العاده برای از بین بردن جای جوش، جای سوختگی و زخم‌های سطحی، از بین بردن لکه‌ها و سفید کردن پوست دارد.

از دیگر خواص جوش شیرین برای پوست، پیشگیری از بروز نشانه‌های پیری زودرس در پوست صورت و دست‌ها است، در واقع مواد مغذی موجود در جوش شیرین فعالیت سلولی سلول‌های پوست را تحریک کرده و به ترمیم و بازسازی آنها کمک می‌کنند.

جوش شیرین با تنظیم و مهار تولید بیش از اندازه چربی پوست مقابله می‌کند و به همین علت یکی از مهمترین خواص جوش شیرین برای پوست استفاده از این ماده برای درمان خانگی جوش و آکنه است. این ماده قادر است به عنوان بخشی از درمان التهاب پوست و در یک برنامه‌ درمانی به کار رود و با کمک به لایه‌برداری پوست و باز‌ کردن راه تخلیه چربی و سلول‌های مرده، باعث از بین رفتن جوش‌ها شود.

استفاده از جوش شیرین برای داشتن پوستی نرم و روشن در قسمت آرنج‌ و زانو‌ و رفع تیرگی زیر بغل مفید است. به این منظور لازم است خمیری از جوش شیرین و آب بسازید و آن را به اندام مورد نظر بمالید. چند دقیقه صبر کنید و سپس خمیر را با آب گرم بشویید و پوستتان را تمیز کنید.

انواع ماسک جوش شیرین

ماسک جوش شیرین و روغن نارگیل

مواد لازم: نصف فنجان جوش شیرین، یک فنجان روغن نارگیل
طرز تهیه: جوش شیرین و روغن نارگیل را با یکدیگر مخلوط نموه و با قاشق چوبی هم بزنید. سپس به میزانی که نیاز دارید از ترکیب فوق، برداشته و آن را به آرامی با حرکات دایره‌ای روی صورت خود بمالید. این کار را سه بار در هفته و ترجیحا شب‌ها انجام دهید. این ماسک برای پاکسازی عمیق پوست صورت و پاک کردن آرایش و رسوبات گرد و غبار که روی سطح پوست باقی می مانند، ایده آل است. همچنین می‌توانید به آن مقداری آب و پودر جو نیز اضافه کنید.

خواص جوش شیرین برای پوست

ماسک جوش شیرین و آبلیمو

مواد لازم: یک قاشق چایخوری آبلیمو، دو قاشق غذاخوری جوش شیرین
طرز تهیه: مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و به هم زدن ادامه دهید تا خمیری آبکی به رنگ زرد کم رنگ به دست آید. این ماسک را بر روی قسمت‌های چرب و دارای جوش قرار دهید. توجه داشته باشید اگر احساس سوزش داشتید، پوست را سریع بشویید. این ماسک را بیشتر از ۱۵ دقیقه روی صورت قرار ندهید تا از قرمزی پوست جلوگیری شود. با استفاده از یک حوله مرطوب و گرم، ماسک را از روی صورت پاک کنید. این کار برای درمان جوش و از بین بردن جای آن مفید است و رنگ پوست شما را یک دست و درخشان می‌کند.

خواص جوش شیرین برای پوست

 

مضرات جوش شیرین برای پوست (نکات احتیاطی و موارد منع مصرف)

با وجود گسترده بودن خواص مفید و اثرات درمانی و زیبایی این ماده برای پوست، لازم است در استفاده از آن احتیاط شود و از مصرف مداوم و برای مدت طولانی بر روی پوست پرهیز شود؛ زیرا استفاده طولانی باعث بروز خشکی بیش از حد و حساسیت در پوست می‌شود.

جوش شیرین یک ماده شدیدا قلیایی با PH ۹ است و استفاده از موادی که بیش از اندازه قلیایی هستند، به لایه‌ محافظتی طبیعی پوست صدمه و آسیب می‌رساند. از آنجایی که این لایه برای دفع باکتری‌های مضر، بسیار مهم است. استفاده بیش از اندازه جوش شیرین برای پوست، باعث از بین رفتن و دفع رطوبت پوست در لایه های سطحی و عمقی می‌شود، همچنین توانایی سلول‌های پوست در ترمیم و بازسازی کاهش می‌یابد.

 

خواص جوش شیرین برای پوست

 

منبع : مجله اینترنتی ستاره









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :