logo

درآمدهای خدمات ابری آمازون ۴۰ درصد رشد داشته

درآمدهای خدمات ابری آمازون ۴۰ درصد رشد داشته

درآمدهای خدمات ابری آمازون 40 درصد رشد داشته

به گزارش ویبره – فناوری اطلاعات : مرکز ارائه خدمات پردازش ابری شرکت آمازون موسوم به AWS سال ۲۰۱۷ میلادی را به عنوان یکی از بهترین و پردرآمدترین سال‌های فعالیت خود در حوزه عرضه خدمات ابری معرفی نمود.

بر اساس اسناد ثبت شده در کمیسیون بازرگانی آمریکا، شرکت AWS تنها در فصل نخست از سال مالی ۲۰۱۷ موفق به کسب درآمد ۳٫۶ میلیارد دلاری شد، ضمن اینکه در فصل‌های دوم و سوم سال موردنظر، رقم مذکور را به ۴٫۱ و ۴٫۵ میلیارد دلار رساند.

بخش اعظم این درآمد به واسطه افزایش محبوبیت خدمات پردازش ابری AWS برای سازمان‌های جهانی حاصل شد. این در حالی بود که طی سال گذشته دیگر عرضه‌کنندگان خدمات پردازش ابری هم توانستند در این زمینه به موفقیت برسند.

به نظر کارشناسان، افزایش چشمگیر گرایش به استفاده از پردازش و نیز خدمات متنوع ابری، شرکت‌ها و سازمان‌ها را به بهره‌گیری هر چه بیشتر از این سرویس‌ها راغب نموده که این امر نیز به نوبه خود، به رقابت شدیدتر در این بازار در میان بازیگران اصلی، دامن زده است.

مطابق آمار، در حال حاضر AWS شرکت آمازون به عنوان بزرگ‌ترین ارائه دهنده خدمات ابری در جهان محسوب می‌شود و پس از آن پلتفرم پردازش ابری Azure شرکت مایکروسافت در جایگاه بعدی قرار دارد.

شرکت آمازون همچنین پیش‌بینی نموده است که با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این زمینه و نیز سود حاصل از آن، از هم‌اکنون تا سال ۲۰۲۲ میلادی به طور میانگین سالانه ۴۰ درصد درآمدهای خود را افزایش دهد و طی چهار سال آینده همچنان به عنوان بزرگ‌ترین مرکز ارائه دهنده خدمات پردازش ابری در جهان فعالیت نماید.

 

درآمدهای خدمات ابری آمازون ۴۰ درصد رشد داشته

 

منبع : ایتنا









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :