logo

راهنمای خرید فرش برای خانه هایی با متراژ کم

راهنمای خرید فرش برای خانه هایی با متراژ کم

راهنمای خرید فرش برای خانه هایی با متراژ کم

فرش خریدن هم قوانین خاص خود را دارد. فرش هر قدر زیبا و نفیس هم باشد، اگر بدون در نظر گرفتن ابعاد و نقشه منزل خریداری شود، کارایی خود را از دست می دهد. این موضوع به آن معناست که توجه به متراژ، همخوانی با دکوراسیون منزل، رنگ فرش و … باید اولین نکات مد نظر ما به هنگام خرید فرش باشد.

خانه فرش دستباف ایران -جهان فرش : ماهنامه ایران آذین – ناهید سمیعی: فرش خریدن هم قوانین خاص خود را دارد. فرش هر قدر زیبا و نفیس هم باشد، اگر بدون در نظر گرفتن ابعاد و نقشه منزل خریداری شود، کارایی خود را از دست می دهد. این موضوع به آن معناست که توجه به متراژ، همخوانی با دکوراسیون منزل، رنگ فرش و … باید اولین نکات مد نظر ما به هنگام خرید فرش باشد. با این اوصاف خرید فرش مناسب برای خانه ای نقلی کاری بسیار دشوار است.

مبلمان؛ ملاک اندازه گیری

مبلمان منزل یکی از بهترین ابزار اندازه گیری ابعاد فرش است. اولین قانون توجه به قرارگیری پایه های جلویی مبل روی فرش شماست که البته این موضوع تنها مختص به خانه های کوچک نیست و در فضاهایی با ابعاد بزرگ نیز باید رعایت شود. توجه کنید که قرارگیری تمام پایه های مبل روی فرش فضای خانه شما را بیش از اندازه کوچک نشان خواهد داد.

راهنمای خرید فرش برای خانه هایی با متراژ کم

فرش بزرگ ممنوع!

برای خانه های کوچک انتخاب یک فرش بزرگ که تمام مبل ها و صندلی ها روی آن قرار گیرد انتخاب درستی نیست. در واقع این تکنیک فقط برای خانه های اشرافی زیبا جلوه می کند. خانه هایی که همه پایه های مبل ها روی فرش هستند، شلوغ به نظر می رسد و البته کوچک تر.

قالی کوچک چطور است؟

اگر ترجیح می دهید در خانه تان به جای فرش های معمولی با اندازه های مشخص از قالی های کوچک با طرح و نقش های خاص و امروزی استفاده کنید بهتر است که روی همه قانون های قبلی خط بکشید! شما نباید هیچ مبلی روی قالی تان بگذارید. اگر حتی فقط پایه های جلویی مبل ها را روی آن بگذارید دیگر چیزی از طرح و نقش قالی باقی نمی ماند.

راهنمای خرید فرش برای خانه هایی با متراژ کم

قانون مادربزرگ ها

خانه مادربزرگ را به خاطر دارید؟ همیشه فرش های شان از دیوار اندکی فاصله داشت. دانسته یا ندانسته آنها از یک قانون اصلی تبعیت می کردند که باعث زیباتر و بزرگ تر نشان دادن فرش در خانه می شد. این قانون که از گذشته تا امروز وجود دارد این است که اگر فرش بزرگی را در خانه پهن می کنید باید اندازه اش را طوری در نظر بگیرید که حتما از لبه دیوارها دست کم ۴۵ سانتیمتر فاصله داشته باشد.

یک قالی کفایت می کند

اگر به اندازه کافی فضا ندارید لازم نیست مانند خانه های بزرگ از چند فرش مختلف استفاده کنید. این اصل برای قدیمی ترها و در خانه های بزرگ آن زمان بود. خانه کوچک شما نیازی به چند فرش مختلف ندارد و تنها کاری که باید انجام دهید این است که با توجه به رنگ دکوراسیون، فرش مناسب با فضا را انتخاب کنید.

راهنمای خرید فرش برای خانه هایی با متراژ کم

راهروها را فرش کنید

یکی از اصول طراحی دکوراسیون داخلی منزل این است که فضاهای عبور و مرور را با فرش های کناری پر کنید. این کار علاوه بر این که موجب بزرگ تر نشان دادن راهرو می شود، حس دعوت کنندگی را به مخاطب القا می کند.

نکاتی برای فرش اتاق خواب

برای بزرگ تر نشان دادن اتاق خواب تان بهتر است فرش را به نحوی انتخاب کنید که از اطراف حدود ۳۰ سانتیمتر بیرون زدگی داشته باشند اما اگر به فرش های بزرگ علاقه ای ندارید، قالی کوچک را پایین تختخواب پهن کنید. اما نکته مهم این است که حتما قالیچه از عرض تخت بزرگ تر باشد تا فضا دچار ناهماهنگی نشود.

 

راهنمای خرید فرش برای خانه هایی با متراژ کم

 

 

منبع : برترینها









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :