logo

رونمایی از هفتمین فرش خاکی در جزیره هرمز

رونمایی از هفتمین فرش خاکی در جزیره هرمز

رونمایی از هفتمین فرش خاکی در جزیره هرمز

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از رونمایی هفتمین فرش خاکی مورخ ۲۸ اسفند در جزیره هرمز خبر داد.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، دکتر علیرضا درویش نژاد در گفتگویی خبری عنوان کرد: هفتمین فرش خاکی در ابعاد هزار و ۳۰۰ متر مربع و با ۱۲ نوع خاک رنگی جزیره هرمز به مناسبت ایام نوروز اجرا و در ۲۸ اسفند با حضور مقامات و مسئولان رونمایی می شود.

وی افزود: تمام مراحل ساخت این فرش توسط هنرمندان جزیره هرمز طراحی و اجرا شده است و بیش از ۵۰ نفر در ساخت آن همکاری داشته اند.

دکتر درویش نژاد به نقش و تاثیر فرش خاکی در معرفی جزیره هرمز به گردشگران اشاره کرد و گفت: جزیره هرمز یک گنبد نمکی فعال است که باعث تنوع رنگی بیشمار در این جزیره شده است و همین امر باعث شد که هنرمندان هرمزگان اقدام به اجرای فرش خاکی نمایند که تاثیر بسزایی در بهبود اشتغال و معیشت مردم جزیره داشته است.

وی به تشریح طرح فرش حاکی امسال پرداخت و اظهار کرد: هفتمین فرش توسط مهدی درویشی از هنرمندان جزیره هرمز طراحی شده است که در آن به نشانه های نوروز ، افسانه های دریایی جزیره هرمز و روایت ها و قصه های قدیم مردم جزیره اشاره شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از حفاظت و صیانت از خاک های جزیره هرمز برای آیندگان به عنوانی ضرورتی زیست محیطی نام برد و اذعان کرد: بر همین اساس هنرمندان سعی کرده اند از خاک های مازاد معدن و خاک های مشابه برای ساخت فرش استفاده کنند.

وی افزود: هفتمین فرش خاکی جزیره هرمز با حضور پرشور مردم و مقامات مختلف ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۲۸ اسفند ماه جاری در جزیره هزار رنگ هرمز رونمایی می شود.

رونمایی از هفتمین فرش خاکی در جزیره هرمز

 

 

منبع : خبرگزاری شبستان









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :