logo

شناسایی ۳۰ طرح اصیل فرش دستباف کرمانشاه

شناسایی 30 طرح اصیل فرش دستباف کرمانشاه

شناسایی ۳۰ طرح اصیل فرش دستباف کرمانشاه

حدود ۳۰ طرح اصیل فرش دستباف کرمانشاه شناسایی شده که مطابق با سلیقه بازار بروزرسانی خواهند شد.

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : عامل توسعه خوشه فرش و گلیم استان کرمانشاه گفت: مرکز طراحی خوشه فرش و گلیم کرمانشاه در تلاش است تا با احیاء طرح های اصیل فرش دستباف استان تحولی در این زمینه ایجاد کند.

صادق امیری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آغاز فعالیت پروژه توسعه خوشه فرش و گلیم در کرمانشاه از سال ۹۵، اظهار کرد: در این پروژه با تمرکز بر ارتباطات درونی بخش های مختلف خوشه و تمرکز بر زنجیره ارزش اقتصادی سعی می شود از تامین مواد و نهاده های اولیه گرفته تا ارایه محصول و خدمات به مصرف کننده نهایی مسیری صحیح تر انتخاب شود.

عامل توسعه خوشه فرش و گلیم استان کرمانشاه با بیان اینکه بین ۱۵ تا ۲۰ نهاد پشتیبان در این پروژه وجود دارد، تصریح کرد: ذینفعان اصلی این پروژه تولیدکنندگان فرش و گلیم دستباف استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: از دو سال پیش که فعالیت این پروژه را آغاز کردیم متوجه شدیم متاسفانه حلقه های مفقوده زیادی در زنجیره تولید فرش دستباف استان وجود دارد. برای مثال کرمانشاه از نگاه کارشناسان دارای بهترین و مرغوب ترین پشم در ایران است، اما فرآوری های مربوط به آن در استان انجام نمی شود لذا با همکاری ذی نفعان و حمایت مالی شرکت شهرک های صنعتی استان، تمام تلاش خود را بکار گرفتیم تا این حلقه های مفقوده را در استان ایجاد کنیم.

امیری راه اندازی آزمایشگاه رنگرزی، مرکز طراحی و کمک به ایجاد مرکز پشم شویی را از جمله اقدامات انجام شده طی این مدت عنوان کرد و گفت: علاوه بر راه اندازی این حلقه های مفقوده، شبکه تامین مواد اولیه، شبکه طراحان و کنسرسیوم صادراتی نیز تشکیل شده تا پس از اتمام پروژه، توسعه فرش و گلیم استان توسط این شبکه ها ادامه یابد.

وی با اشاره به ایجاد ۱۴ خوشه فرش در دیگر استانهای کشور، عنوان کرد: از آنجایی که در کنسرسیوم صادراتی موضوع فروش تولیدات در بُعد داخلی و خارجی مطرح می شود و یک استان خود به تنهایی از عهده این کار بر نمی آید، با همکاری سایر استان هایی که در آنها این خوشه تشکیل شده برای ورود به بازار خارجی و برپایی نمایشگاه هایی همکاری کردیم و تاکنون چندین برنامه مشترک را نیز اجرا کرده ایم.

عامل توسعه خوشه فرش و گلیم استان کرمانشاه تاکید کرد: همچنین تورهای بازدید از کارگاه های مرتبط با فرش دستباف استانهای قم، کاشان و تبریز را برای تولید کنندگان استان با حمایت مالی شرکت شهرک های صنعتی کرمانشاه برگزارکرده و در نظر داریم این برنامه را با سفر به استان های فارس و یزد ادامه دهیم. همچنین اخذ غرفه در چندین نمایشگاه فرش استانی و نمایشگاه بین‌المللی فرش تهران جهت ذینفعان خوشه و حمایت جهت حضور نماینده کنسرسیوم صادراتی خوشه در نمایشگاه تخصصی دموتکس ۲۰۱۷ آلمان از دیگر برنامه های اجرا شده در این پروژه می باشد.

وی با تاکید بر لزوم ارائه آموزش های تخصصی در کلیه حلقه های تولید فرش و گلیم در استان، گفت: در این زمینه اساتید برجسته و مورد تایید مرکز ملی فرش ایران را به کرمانشاه دعوت کردیم که نتیجه آن انجام دوره های آموزشی هدفمند و موثر در ارتقای سطح فرش و گلیم استان بود.

وی تاکید کرد: در کنار این موضوع، با ارتباط موثر با بازرگانی در این حوزه سعی خواهیم کرد تا سلیقه بازار خارجی را شناسایی و طرح فرش های دستباف خود را به آن سو ببریم.

امیری خاطرنشان کرد: قطعا با فعالیت های مرکز طراحی که یکی از اهداف مهم آن احیاء طرح های اصیل فرش دستباف کرمانشاه و بروز رسانی آنهاست شاهد تحول در طرح فرش های دستباف کرمانشاه خواهیم بود.

به گفته این مسئول حدود ۳۰ طرح اصیل فرش دستباف کرمانشاه شناسایی شده که مطابق با سلیقه بازار بروزرسانی خواهند شد.

 

شناسایی ۳۰ طرح اصیل فرش دستباف کرمانشاه

 

منبع : ایسنا









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :