logo

شیوه نگهداری نان خانگی

شیوه نگهداری نان خانگی

شیوه نگهداری نان خانگی

نان خانگی بافت نرم و عطر و طعم دلچسبی دارد اما بی توجهی به اصول آن و نگهداری نادرستش،باعث بیات شدن نان می شود .

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : بوی نان پخته شده خانگی را در آشپزخانه دوست دارید ؟ پختن نان برای خودتان خیلی باارزش است و در دراز مدت هزینه کمتری دارد ، اما اگر هر روز این کار را مثل نانواها انجام دهید دشوارمی شود . پختن نان یک یا دو بار در هفته کافی است تا مطمئن شوید نان برای صبحانه، ناهار و شام دارید. چگونه نان خود را تازه نگه دارید ؟در اینجا ۷ نکته در مورد این که چگونه نان را نرم و تازه نگه دارید آورده شده است.

محافظت در برابر هوا

توصیه اول – البته – اجازه ندهید نان در تماس با هوا قرار گیرد. اگر نمی خواهید نان بیات شود، آن را در کیسه کاغذی یا دستمال آشپزخانه بپیچید . کیسه های پلاستیکی نان را نرم ترنگه می دارد وباعث ایجاد کپک می شوند جا نانی های قدیمی را با حوله بپوشانید وداخل آن نان قرار دهید.

فریز کردن

نان را در یخچال برای استفاده فعلی و در فریزر برای استفاده بعدی نگه دارید. نان یک هفته در یخچال خوب می ماند. ممکن است کمی بیات شود، اما هیچ وقت کپک نمیزند. اگر قبل از آن که منجمد شود آن را برش دهید، به راحتی می توانید آنچه را که نیاز دارید بردارید و بقیه نان را منجمد نگه دارید. برای گرم کردن آن بدون خشک کردن کامل، سطح نان را با آب مرطوب کرده وداخل فر با دمای ۳۶۰ درجه فارنهایت ( ۱۸۰ درجه سانتی گراد ) قرار دهید تا طعم نان تازه بگیرد.

اضافه کردن روغن ترد کننده

سعی کنید خمیر نان را با روغن تر کننده غنی کنید. خمیر غنی حاوی شیر، حتی تخم مرغ و مقداری شکر است به همین دلیل باعث می شود بیشتراز خمیر اولیه درست شده با آب، نمک، مخمر و آرد بماند . این یکی از بهترین راه ها برای تازه نگه داشتن نان است .البته، ترکیب نان را تغییر می دهد، اما نان بهتر باقی می ماند.

شیوه نگهداری نان خانگی

قرار دادن نصف سیب داخل باکس نان

این ترفند مادر بزرگانه مانع از خشک شدن سریع نان می شود. می توانید به جای سیب از شکر، یک تکه سیب زمینی و یا کرفس استفاده کنید.

نان را پیشاپیش برش ندهید

اگر برای شام میهمان دارید، نان را از قبل برش ندهید، رطوبت موجود در نان از بین خواهد رفت و نان خشک می شود.

زمان تخمیر طولانی تر را امتحان کنید

یک ترفند دیگر استفاده از تخمیر طولانی تر و افزایش زمان تخمیر نان است. نان نه تنها طعم بهتری می گیرد بلکه تازه تر می ماند و دیرتر خراب می شود. برای انجام این کار ، تنها یک چهارم از مخمر که در دستور آمده است را اضافه کنید، و اجازه دهید ۲۴ ساعت بماند – حتی می توانید آن را تا دو روز در یخچال بگذارید.

 

شیوه نگهداری نان خانگی

 

منبع : نمناک









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :