logo

صادرات ۴۲۰ میلیون دلاری فرش ایرانی به کشور‌های جهان

صادرات ۴۲۰ میلیون دلاری فرش ایرانی به کشور‌های جهان

صادرات ۴۲۰ میلیون دلاری فرش ایرانی به کشور‌های جهان

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت:کل صادرات به کشور‌های جهان ۴۲۰ میلیون دلار بوده است که ۲۷ درصد آن مربوط به آمریکا و ۱۲ درصد مربوط به آلمان بوده است.

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : فرشته دستپاک رئیس مرکز ملی فرش ایران ؛در خصوص چگونگی و تأثیر منع فروش فرش ایرانی به بازار آمریکا در صادرات فرش کشور گفت: در یکی دو سال اخیر که بحث تعلیق تحریم‌ها را داشتیم در بحث صادرات نسبت به قبل از برجام وضعیت بهتری داشتیم یعنی کل صادراتمان به کشور‌های جهان ۴۲۰ میلیون دلار بوده است که ۲۷ درصد آن مربوط به آمریکا و ۱۲ درصد مربوط به آلمان بوده است.

وی افزود:۵۱ درصد صادرات فرش کشورمان نیز در این سال‌ها مربوط به سایر کشور‌های جهان بوده است که ۱۰ درصد این صادرات نیز در سال ۱۳۹۶ مربوط به امارات بوده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: در سال‌هایی که تحریم بودیم مرکز ملی فرش ایران تدابیری را برای گذر از بحث تحریم داشته است و توانسته این سال‌ها را پوشش دهد و به دنبال بازار‌های جدیدی هستیم که جایگزین بازار آمریکا باشند.

دستپاک افزود: هم‌اکنون بازار‌های جدیدی را شناسایی کردند، اما باید بحث بازارسازی در مرکز توجه مرکز ملی فرش ایران و سازمان‌هایی که می‌توانند در این خصوص مؤثر باشند، قرار بگیرد.

وی بابیان اینکه ما باید بحث آموزش صادرکنندگان با هدف توان‌افزایی برای نحوه برقراری ارتباط با بازار‌هایی که می‌توانند جایگزین بازار آمریکا شوند را در دستور کار قرار بدهیم، ادامه داد: این موضوع هم‌اکنون جزء اولویت‌های ما است و مواجهه با تحریم‌ها یکی از اهداف ما، عرضه‌کننده و تولیدکننده فرش است که این‌ برنامه‌ها را امسال در مرکز ملی فرش ایران مدون می‌کنیم.

دستپاک گفت: هم‌اکنون آلمان بازار خوبی برای فرش ایرانی است البته در آمریکا نیز در سال‌های گذشته راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها وجود داشته است و برخی از صادرکنندگان می دانند فرش هایشان را از طریق بازارهای مختلف به آمریکا صادر کنند، اما ما نمی‌توانیم این موضوع را در اولویت قرار بدهیم از این رو به دنبال جایگزین کردن بازار‌های دیگری هستیم زیرا بازارهایی چون بازار آلمان، ژاپن، لبنان و چین را داریم.

 

صادرات ۴۲۰ میلیون دلاری فرش ایرانی به کشور‌های جهان

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان







کلیدواژه ها: ، ،


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :