logo

طراحی داخلی چه منافعی برای ما دارد؟

طراحی داخلی چه منافعی برای ما دارد؟

طراحی داخلی چه منافعی برای ما دارد؟

طراحی داخلی هنر استفاده از فضای داخلی خانه یا منزل، برای پیاده سازی بهترین بازدهی فیزیکی و روانی است. شاید با خود بگویید طراحی داخلی چه منافعی برای ما به عنوان مصرف کننده دارد؟

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : یکی از مزایای معماری داخلی استفاده از بهترین چیدمان برای اشیاء منزل است. مسلما چیدمان های مختلف فضاهای مختلفی را اشغال میکنند و هنر یک طراح داخلی در اشغال کمترین فضا هنگام چیدمان وسایل منزل است. اما صرفا استفاده بهینه از فضا وظیفه یک طراح داخلی نیست.

وظیفه بعدی که بسیار مهمتر هم میباشد زیبایی منزل است. زیبایی منزل بسیار با اهمیت است زیرا قرار است افرادی به مدتی طولانی در این فضا زندگی نمایند و روزی صدها بار چشمشان به قسمت های مختلف منزل بیفتد. اما دلیل بعدی از همه مهمتر میباشد و آن تاثیرات مختلف بر روی روح و روان اعضای خانواده است.

امروزه علم روانشناسی موارد بسیار جالبی را بر افزایش نشاط و شادابی اعضای خانواده موثر میداند که نوع طراحی داخلی یکی از این موارد است.

جدای از فضای خانه، محیط های کاری هم به شدت به موضوع معماری داخلی گرایش پیدا کرده اند زیرا بهره وری کارکنان خود را در این امر یافته اند.

محیط های کاری شاداب و با بهره وری بالا معمولا توجه زیادی به معماری اداره و شرکت خود داشته اند.

وظایف طراح داخلی چیست؟

نوع و غلظت رنگ، آشنایی با فلسفه و تاثیرات رنگ ها، نوع چیدمان اشیاء، نوع طرح های استفاده شده، نورگیر بودن قسمت های مهم اتاق یا هال، جنس وسایل به کار برده شده و.. مواردی هستند که باید طراح داخلی به آنها توجه داشته باشد.

البته موارد بالا برای مکان های مختلف خانه و اعضای خانواده متفاوت است. به طور مثال استفاده از رنگ های تیره و طرح های سنگین برای اتاق خواب یک کودک مناسب نیست و تاثیر منفی بر روحیه او خواهد داشت.

آیا معماری داخلی صرفا باید توسط متخصصین انجام شود؟

مسلما سپردن کارها به کاردان مزایای خاص خود را دارد و نتایج آن هم غالبا موثرتر است. اما برخی افراد برای به بدست آوردن تجربه و برخی دیگر به دلیل عدم استطاعت مالی دوست دارند خود این مراحل را انجام دهند

در صورتیکه قادر به تامین هزینه های طراحی داخلی نیستید نگران نباشید! هر انسانی به اندازه خودش دارای خلاقیت و تفکر است. سعی کنید با وسایل موجود در خانه و هزینه های اندک مانند رو مبلی، کاغذ دیواری، رنگ آمیزی، خریدن پوستر یا پارچه های طرح دار و… طراحی قابل قبول و زیبایی برای خانه خود انجام دهید.

همچنین با جا به جایی وسایل خانه میتوانید به چیدمان مورد نظر خود دست پیدا کنید. البته قبل از شروع کار، پیشنهاد شابش به شما مطالعه بیشتر در این زمینه است تا بهترین بازدهی را داشته باشید.

مطالب فوق برای تمامی افراد و انسان ها میتواند سودمند باشد.

 

طراحی داخلی چه منافعی برای ما دارد؟

 

منبع : شابش







کلیدواژه ها: ،


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :