logo

عملیاتی نشدن تفاهم نامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان عشایر با اتحادیه فرش

عملیاتی نشدن تفاهم نامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان عشایر با اتحادیه فرش

عملیاتی نشدن تفاهم نامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان عشایر با اتحادیه فرش

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور با بیان اینکه ارزآوری و اشتغال ارزان و پایدار مهم‌ترین ویژگی فرش دستباف است گفت: وزارت تعاون و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان تفاهم نامه بیمه قالیبافان را اجرا نکردند.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : عبدالله بهرامی،مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره پوشش بیمه ای قالیبافان گفت:در سال ۹۶ تفاهم نامه همکاری میان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و اتحادیه سراسری تعاونی های تولیدکنندگان فرش دستباف شهری و روستایی ایران جهت بیمه اعضا اتحادیه به امضاء رسید.

بهرامی گفت: در راستا اصل ۲۹قانون اساسی جمهوری اسلامی برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، ازکارافتادگی، بی سرپرستی، درراه‏ماندگی، حوادث و سوانح، نیاز به خدمات بهداشتی درمانی و مراقبت های پزشکی به صورت بیمه و غیره، حقی همگانی است. دولت موظف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت های مالی فوق را برای یک یک افراد کشور تأمین کند.در همین راستا تفاهم نامه ای منعقد کردیم و زیرساخت های لازم را انجام دادیم اما متأسفانه هیچ کاری انجام نشد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف کشور افزود:با وجود هماهنگی های بسیار برای اجرای این تفاهم نامه چند روز گذشته متوجه شدیم که مرکز ملی فرش ایران با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تفاهم نامه منعقد شد.

وی بیان کرد:این اقدام باعث دلگیری ما از وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان وعشایرشد. انتظار داریم که وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در راستای حمایت از کالای ایرانی به تعاونی های فرش هم توجه کند.

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف بیان کرد: ارزآوری و اشتغال ارزان و پایدار مهم ترین ویژگی فرش دستباف است و دولت برای تحقق اهداف اشتغال نباید فرش دستباف را نادیده بگیرد. پس از برجام و با رفع تحریم ها صادرات فرش ایران به کشورهای خارجی تاثیر خوبی بر ارزآوری صنعت فرش داشت به نحوی که صادرات فرش از ۲۹۰ میلیون در سال ۱۳۹۴ به بیش از ۳۳۰میلیون دلار در۱۱ ماهه سال ۱۳۹۵ رسید.

وی افزود: با توجه به ویژگی های فرش دستباف و تلاش دولت برای بهبود روابط بین المللی صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری در سال ۱۳۹۶ هدفی دست یافتنی است. فرش دستباف دارای مشخصه هایی است که با مبانی اقتصاد مقاومتی انطباق دارد. استفاده از منابع داخلی، مواد اولیه، طراحان، بافندگان، استادکاران، تولید صادرات محور و اشتغال پایدار و کم هزینه از ویژگی ها و مولفه های فرش دستباف است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

عملیاتی نشدن تفاهم نامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان عشایر با اتحادیه فرش

 

 

منبع : تسنیم









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :