logo

فرش دستباف به از فرش ماشینی

فرش دستباف به از فرش ماشینی

فرش دستباف به از فرش ماشینی

شاید شما هم با بسیاری از مردم موافق باشید که معتقدند فرش دست باف اصیل ایرانی نسبت به فرش ماشینی کیفیت بیشتری دارد و برتر است.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : فرش های دست باف در طرح های مختلفی مانند «ترنج»، «خشتی» و «افشان» بافته می شود و معمولا قیمت بالایی دارد.در مقابل، فرش های ماشینی با طرح هایی مشابه فرش های دست باف ولی قیمت پایین تر، بازارشان داغ است و پر طرفدار. اگر بودجه ای که برای فرش کنار گذاشته اید به اندازه کافی است، سمت فرش ماشینی نروید! یا اگر برای جهیزیه قصد خرید فرش دارید، انتخاب فرش دست باف برای یک زندگی لاکچری مناسب تر است. زیرا علاوه بر خوش رنگ و نقشه بودن فرش، به عنوان سرمایه گذاری نیز می توان به آن نگاه کرد. چراکه پس از گذشت سال ها، قیمت فرش چندین برابر قیمت خریدش می شود. در گام اول، باید نوع کاربرد فرش را مشخص کنید.

مثلا فرشی که در اتاق پذیرایی یا مکان های پر رفت و آمد انداخته می شود باید به اصطلاح قابلیت «پاخور» داشته باشد تا با گذشت زمان کیفیت خود را حفظ کند. برای فضاهایی مانند اتاق خواب می توانید از فرش هایی با جنس لطیف و طرح های فانتزی که به تازگی مد شده است، استفاده کنید. در انتخاب رنگ و طرح فرش به حرف دل تان گوش کنید، زیرا این فرش سال های سال مهمان خانه شما خواهد بود و باید در کنار آن احساس آرامش کنید. اما چند نکته کلیدی را هم در نظر بگیرید. اگر فضای خانه تان کوچک است، رنگ روشن به شما کمک می کند فضا را بزرگ تر نشان دهید. اما اگر فضای بزرگی در اختیار دارید و اثاثیه کافی برای پر کردن آن ندارید، بهتر است رنگ های تیره راانتخاب کنید. فرزند کوچک یا حیوانات خانگی باعث می شوند فرش زودتر کثیف شود. پس بهتر است از طرح های شلوغ با رنگ تیره استفاده کنید تا کثیفی را نشان ندهد.

 

فرش دستباف به از فرش ماشینی

 

 

منبع : برترینها









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :