logo

قالیبافان استان مرکزی ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در سال ۹۶ دریافت کردند

قالیبافان استان مرکزی ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در سال ۹۶ دریافت کردند

قالیبافان استان مرکزی 80 میلیارد ریال تسهیلات در سال 96 دریافت کردند

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی از پرداخت ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات قالیبافی به متقاضیان واجد شرایط در این استان طی سال ۹۶ خبر داد.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش دیار آفتاب؛ محمد هاشم ریاحی، رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات قالیبافی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است، گفت: این میزان تسهیلات در سال گذشته به کارآفرینان تولید فرش دستباف در استان پرداخت شد.

ریاحی با تاکید بر اینکه این تسهیلات با هدف حمایت و توسعه صنعت فرش دست بافت استان پرداخت شده است، اظهار کرد: نرخ تسهیلات پرداختی ۶ و ۸ درصد بوده است.

رشد ۲۵ درصدی صدور کارت قالیبافی در استان مرکزی

وی به رشد چشمگیر صدور کارت‌های قالیبافی در استان مرکزی اشاره کرد و افزود: در سال ۹۶، بیش از ۸۳۰ کارت قالیبافی در استان مرکزی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر شد که نسبت به سال ۹۵ رشد ۲۵ درصدی را نشان می دهد .

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به اینکه برندهای فرش استان مرکزی در جهان شناخته شده هستند، ادامه داد: برند فراهان، ساروق، جیریا از برندهای مشهور فرش استان مرکزی هستند.

ریاحی به برنامه های این سازمان در سال جاری اشاره کرد و گفت: دوره های آموزشی با عنوان طراحی با یارانه، ناظران فنی و چله کشی با هدف افزایش سطح ارتقاء قالیبافان در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

قالیبافان استان مرکزی ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در سال ۹۶ دریافت کردند

 

 

منبع : دیار آفتاب









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :