logo

ماجرای ضرب المثل بین همه پیامبرها جرجیس انتخاب کرده

ماجرای ضرب المثل بین همه پیامبرها جرجیس انتخاب کرده

ماجرای ضرب المثل بین همه پیامبرها جرجیس انتخاب کرده

حکایت زیبای ضرب المثل قدیمی بین همه پیامبرها جرجیس انتخاب کرده

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش :  روزی روباه ، خروسی را گرفت و دوید تا او را در یک جای امن بخورد. خروس که جان خود را در خطر دید سعی کرد که حقه ای به روباه بزند تا او دهانش را باز کند و از دست او فرار کند بنابراین به او گفت : اگر مرا ول کنی در حق تو دعای خیر می کنم.

اما روباه که خیلی زرنگ بود جواب نداد و در دلش گفت : اگر دعای تو اجابت می شود برای خودت دعا کن.

خروس دوباره کفت : اگر مرا آزاد کنی هر شب یک مرغ چاق و چله برایت می آورم. روباه جواب نداد و در دلش گفت : تمام کسانی که گرفتار می شوند همین حرف را میزند.

خروس هر چه حرف زد و سعی کرد که روباه جوابی به او بدهد موفق نشد تا اینکه وارد خرابه ای شدند.خروس دید که دیگر فرصتی برای او نمانده است ، به روباه گفت : حالا که می خواهی مرا بخوری در این دم آخر از تو خواهشی دارم ، من خروس دین داری هستم لااقل قبل از خوردنم نام یکی از پیغمبرها را ببر تا راحتتر بمیرم. و او را به خدا قسم داد که نام یکی از پیفمبرها راببرد.

خروس می خواست تا از فرصت استفاده کند و هنگامیکه روباه دهنش با ز می شود تا نام یک پیغمبر را می برد ، فرار کند.

روباه که خیلی زرنگ بود متوجه منظور خروس شد ، ولی چون دلش به حال خروس سوخت خواست تا آرزوی او را برآورده کند و همانطور که گردن خروس را با دندانش گرفته بود گفت : جرجیس ( جرجیس یکی از پیامبران عهد قدیم است ) و با این حیله هم خواست خروس را برآورده کرد و هم مجبور نبود که دهانش را باز کند. ( شما می دانید چرا مجبور نبود دهانش را باز کند ؟ )

این ضرب المثل زمانی استفاده می شود که کسی از میان چیزهای مهمتر و معروف ، چیز گمنامی را انتخاب کند. یا چیزی را پیدا کند که مناسب حال او باشد.

 

ماجرای ضرب المثل بین همه پیامبرها جرجیس انتخاب کرده

 

 

منبع : پرشین وی









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :