logo

نکاتی از تاثیر فرش در دکوراسیون منزل شما

نکاتی از تاثیر فرش در دکوراسیون منزل شما

 

نکاتی از تاثیر فرش در دکوراسیون منزل شما

از دکور منزل خود خسته شدید، احتیاجی به تغییر همه وسایل منزلتان نیست. با اضافه کردن یک فرش مناسب به دکوراسیون منزل خود مشکل را حل کنید، به همین راحتی. در حالیکه این تنها دلیل مناسب برای دکور کردن خانه با یک فرش نیست و تاثیر فرش در دکوراسیون مزیتهای بیشتری دارد.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به عبارتی می توان گفت با کنار هم قرار دادن همه وسایل منزل در کنار هم، نقش یک فرش به عنوان تکمیل کننده زیبایی دکور شما بسیار مشخص خواهد بود. یک فرش اتاق شما را تکمیل نشان داده، گرمای مناسب به اتاق شما آورده و کمکی زیاد در به وجود آوردن یک شخصیت تازه به اتاق شما می دهد.

در اینجا به چندین مورد از تاثیر فرش در دکوراسیون می پردازیم:

استفاده از فرش برای جداسازی فضاها:
یکی از تاثیرات مهمی که انتخاب فرش مناسب در منزل ما می گذارد، جدا کردن فضاهای خانه از همدیگر است. این مورد بخصوص در فضاهایی مانند یک سوییت کوچک و یا یک اتاق بزرگ که از دیوار برای جدا کردن فضا استفاده نشده می توان از فرش برای جدا کردن فضای پذیرایی یا نهار خوری از قسمت نشیمن کرد.

ایجاد تنوع:
یکی دیگر از ویژگی‌های فرش یا قالیچه ایجاد تنوع در فضای منزل شما می باشد. برعکس مورد بالا گاهی ما نمی خواهیم که اتاق منزل خود را به دو کاربری مختلف تقسیم کنیم ولی دوست داریم که به فرض مثال دارای اتاق نشیمن خاص تر از قسمتهای دیگر منزل باشیم. وقتی که از دو عدد فرش در یک فضای منزل استفاده می کنید، به این نکته توجه کنید که استفاده از ۲ عدد فرش هم سایز حتی اگر شما نخواهید اتاق شما را از نظر بصری به دو قسمت جداگانه تقسیم می کند. پیشنهاد ما استفاده از فرشهایی با سایز مختلف می باشد که باعث به وجود آمدن یک حس تنوع و تغییر در اتاق شما می شود بدون اینکه فضای شما زا به قسمتهای مختلف تقسیم کند.

ایجاد هارمونی:
وقتی در یک اتاق بیش از یک فرش استفاده کنیم، بهتر است که از فرشهایی با طراحی متناسب استفاده کنیم، چرا که استفاده از یک فرش به اصطلاح کلاسیک ایرانی با نقشهای سنتی در کنار یک طرح فانتزی با الگوهای خاص فرش فانتزی باعث ناهمگونی فضای اتاق ما می شود. اما در سویی دیگر دو طرح همگون در کنار هم باعث ایجاد یک هارمونی دلنشین در فضای خانه ما می شود.

گرفتن ایده برای رنگ واحد در دکوراسیون:
فرش مورد علاقه خود را می توانیم به عنوان پایه اساسی رنگ آمیزی در دکوراسیون منزل خود قرار دهیم. اگر دکوراسیون منزل خود را قبل از خرید فرش مناسب منزل خود انتخاب کرده‌اید می توانید از فرش برای هماهنگی بیشتر رنگهای بکار رفته در منزل خود استفاده کنید و تاثیر فرش در دکوراسیون را با تاکید بیشتر بر رنگ انتخابی و به‌کاررفته در چیدمان منزلتان نشان دهید.

ایجاد یک نقطه مرکزی در خانه:
استفاده از فرش به عنوان نقطه کانونی اتاق خود و چیدمان بقیه وسایل منزل با توجه به فرش یا قالیچه انتخابی. همانطور که قبل از این اشاره کردیم تاثیر فرش در دکوراسیون منزل شما به حدی چشمگیر است که در بدو ورود به اتاق اولین چیزی که به چشم می آید بدون شک فرش اتاق شما و هماهنگی آن با بقیه وسایل خواهد بود. کنتراست رنگ دیوارها با رنگ فرش داخل اتاق که به عنوان نقطه مرکزی در نظر گرفته شده به زیبایی اتاق شما کمک بیشتری می کند.

آویختن فرش به دیوار اتاق:
اگر یک فرش دستباف ابریشمی داشته باشیم بهترین مکانی که برای نمایش آن می توانیم اشاره کنیم، دیوار منزل است. یک فرش ابریشم تبریز که زیبایی مثال زدنی دارد و بسیار ریزبافت می باشد، مسلما مناسب مناطق پر رفت و آمد در منزل نمی باشد اما با آویختن آن به دیوار اتاق پذیرایی یا نشیمن منزل علاوه بر ایجاد یک نقطه مرکزی در اتاق منزل می توانیم زیبایی این فرش را همچون یک تابلو نقاشی بیشتر به تصویر بکشیم.

کنترل شلوغی اتاق با فرش:
اگر از کاغذ دیواری و یا وسایل پرنقش و نگار استفاده می کنیم، می توانیم با استفاده از یک فرش با طراحی خلوت تر تعادلی به اتاق منزل بدهیم. اما اگر از یک رنگ خنثی یا یک کاغذ دیواری ساده در اتاق خود استفاده کردیم، در اینجاست که تاثیر فرش در دکوراسیون منزل نمود بیشتری خواهد داشت و می توانیم با استفاده از یک فرش با طراحی کلاسیک و رنگ آمیزی زیبا روح تازه ای به دکوراسیون منزل بدهیم.

تطابق میز ناهارخوری یا مبلمان در منزل با اشکال مختلف فرش:
گاهی وارد منزلی جدید می شویم و قصد عوض کردن وسایل منزلمان را نداریم، اما مبلمان منزل یا میز نهار خوری قدیمی ما به منزل جدید نمی آید، در اینجا می توان از تاثیر فرش در دکوراسیون منزل جدید استفاده کرد و تنها به فرشهای مستطیل شکل بسنده نکرد، گاهی با استفاده از یک فرش گرد یا یک فرش بیضی شکل می توان میز نهارخوری یا مبلمان قدیمی را در منزل جدید به زیبایی به نمایش گذاشت.

تغییر دکوراسیون در فواصل مختلف:
اگر خواهان تغییرات فصلی در منزل خود هستید اما نمی خواهید که هزینه زیادی کنید، تغییر فرش اتاق پذیرایی شما در کنار کوسن مبلمان منزل پیشنهاد اقتصادی تری از بقیه وسایل منزل است. با تغییر فرش اتاق خود حس فواصل مختلف را به منزل خود می آورید. استفاده از یک فرش فلوکاتی یا همان فرش شگی سفید رنگ که به اسم فرش پرزبلند نامیده می شود حسی مطلوب در فصل زمستان به شما می دهد. همانطور که یک فرش کلاسیک با نقوش و طراحی ایرانی انتخابی مناسب در فصل بهار می باشد.

مهم نیست که فرش یا قالیچه بروی کفپوش شما از جمله لمینت یا سرامیک و سنگ استفاده شود و یا بروی موکت اضافه شود، در تمامی موارد شما تاثیر فرش در دکوراسیون منزل را با جمع آوری عناصر مختلف اتاق در کنار هم می بینید و به خوبی می توانید احساس کنید که رنگ و چیدمان منزل شما در کنار فرش انتخابی نمود بهتری دارند.

گرمای مناسب به منزل، احساس راحتی بیشتر از مابقی کف پوشها، کاهش سروصدا، بزرگ نشان دادن فضاهای کوچکتر و چندین مورد دیگر باعث تاثیر فرش در دکوراسیون منزل و احساس دلپذیر در فضای خانه می باشد. بنابراین انتخاب فرش مناسب قبل از خرید از مواردی است که می توانید وقت بیشتری برای آن بگذارید. شاید دیدن فرشهای مختلف، مشاوره با طراح منزل خود در صورت دسترسی به آن یا مشاوره با طراحان دیگر بتواند کمک مناسبی قبل از خرید فرش شما باشد.

 

 

نکاتی از تاثیر فرش در دکوراسیون منزل شما

 

 

منبع : بیتوته 









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :