logo

نکاتی برای خرید فرش و قالیچه مناسب

نکاتی برای خرید فرش و قالیچه مناسب

نکاتی برای خرید فرش و قالیچه مناسب

فرش‌ها و قالی‌های ایرانی عناصری زیبا، پر رمز و راز، و جذاب هستند كه برای نسل‌ها ماندگار می‌مانند. انتخاب درست بین گزینه‌های زیادی كه در بازار وجود دارد كار دشواری است.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : در این مطلب سعی می‌كنیم نكاتی را با شما در میان بگذاریم كه به شما در انتخاب فرش و قالیچه مناسب كمك كند.

خریدن فرش‌های ایرانی یك نوع سرمایه‌گذاری است پس خود را برای یك هزینه زیاد آماده كنید. با نگاه كردن به بافت فرش آن را ارزیابی كنید و مطمئن شوید كه طرح آن مورد علاقه شما است.
فرشی باكیفیت تر است كه تراکم بالاتری داشته باشد.تعداد گره‌های آن كم‌تر از ۱۰۰ گره در هر ۲.۵ سانتی متر مربع نباشد. برخی از طرح‌های گل‌دار كه دارای جزئیات فراوانی هستند دارای ۳۰۰ گره در هر ۲.۵ سانتی متر مربع هستند. فروشنده حتما باید این اطلاعات کامل در مورد شانه و تراکم را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید در مورد كیفیت فرش تصمیم‌گیری كنید.

نکاتی برای خرید فرش و قالیچه مناسب

جایی كه فرش بافته شده است نیز در انتخاب آن بسیار مهم است. اگر دیدید فرش در چین ساخته شده است، بدانید كه راه را اشتباه رفته‌اید. فرش‌های ایرانی بهترین و باكیفیت‌ترین فرش‌های موجود در بازار هستند. این فرش‌ها قیمت زیادی دارند ولی عمر بسیار زیادی هم دارند.

نکاتی برای خرید فرش و قالیچه مناسب

به طرح‌ و سبك فرش دقت كنید و فرشی بخرید كه دارای طراحی كلاسیك است، زیرا طراحی كلاسیك هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد. طرح‌ها و رنگ‌هایی كه مد هستند به زودی از مد می‌افتد و از ارزش آن‌ها كاسته می‌شود. یك طرح سنتی نه تنها منحصربه‌فرد و زیبا است، بلكه همیشه به‌روز می‌ماند.

نکاتی برای خرید فرش و قالیچه مناسب

خریدن یك فرش صدساله هم یك سرمایه‌گذاری فوق‌العاده است زیرا هر چه از عمر فرش بگذرد، ارزش آن بیش‌تر می‌شود.
در پشت هر فرش باید نوع، منشا، اندازه، سن، نوع طرح و كیفیت، شرایط ساخت، و جزئیات دیگر آن درج شده باشد. از فروشنده كمك بگیرد و فرش‌های مختلف را از نظر قیمت با هم مقایسه كنید تا در نهایت بتوانید بهترین گزینه را انتخاب كنید.

نکاتی برای خرید فرش و قالیچه مناسب

اولین قدم در طراحی داخلی خانه انتخاب فرش مناسب است و بعد از این مرحله است كه نوبت به انتخاب رنگ دیوارها، صندلی‌ها، كوسن‌ها، و دیگر اجزای خانه می‌رسد. به این ترتیب شما می‌توانید یك طراحی یك‌دست ایجاد كرده و یك پالت رنگی یكپارچه داشته باشید. سعی كنید پس از انتخاب فرش به سراغ خرید مبلمان و دیگر وسایل تزئینی بروید.

نکاتی برای خرید فرش و قالیچه مناسب

هنگام خرید فرش، تكه‌ای از پارچه پرده و روكش‌های پارچه‌ای خانه خود را به همراه ببرید. این كار باعث می‌شود تا بتوانید فرشی متناسب و هماهنگ با طراحی خانه خود انتخاب كنید. به یاد داشته باشید كه فرش‌های تیره ارتفاع خانه را كم‌تر و فرش‌های روشن ارتفاع خانه را بیش‌تر به نظر می‌رسانند. اگر از انتخاب خود مطمئن نیستید نگران نباشید، بسیاری از فروشندگان فرش اجازه می‌دهند تا برای چند روز از فرش استفاده كرده و بعد انتخاب نهایی خود را انجام دهید.

نکاتی برای خرید فرش و قالیچه مناسب

هنگام خرید صبور باشید و از انتخاب‌های باعجله و بدون فكر پرهیز كنید. هر فرش و قالیچه ایرانی دارای ویژگی و سبك منحصر به خود است. وقتی انتخاب خود را انجام دادید، به یاد داشته باشید كه چیزی كه خریده‌اید عمری طولانی دارد و یك اثر هنری است.

 

نکاتی برای خرید فرش و قالیچه مناسب

 

منبع : چیدانه









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :