logo

نکاتی درمورد خرید فرش برای دکوراسیون منزل

نکاتی درمورد خرید فرش برای دکوراسیون منزل

نکاتی درمورد خرید فرش برای دکوراسیون منزل

 

فرش‌ها به شما این فرصت را می‌دهند که بدون صرف انرژی اضافه خانه خود را دکور کنید. آنها نه‌ تنها به خانه شما رنگ، بافت، نقش و نگار و هویت می‌دهند بلکه هنگام راه رفتن حس‌گرمی خوبی زیر پای شما ایجاد می‌کند.

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : فرش‌ها مانند چسبی می مانند که تمامی لوازم و اثاثیه خانه را با هم هماهنگ و متصل می‌کنند، همچنین می‌توانند هر خانه‌ای را به طرز قابل‌ توجهی به‌جایی گرم و صمیمی تبدیل کنند. تنوع بسیار زیاد فرش ها در طرح، رنگ، فرم، جنس و سبک در بازار وجود دارد و انتخاب و خرید فرش مناسب از میان آنها به‌ سختی پیدا کردن راه در میدان مین است! توجه به نکاتی که امروز با شما در میان می گذاریم، می‌تواند انتخاب را برای شما بسیار ساده‌تر کند، پس با ما همراه باشید.

هماهنگی ابعاد فرش با فضا

درحالی‌که عموماً بیشتر فرش‌ها دارای سایزی استاندارد هستند. بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی ایده‌های خلاقانه را ترجیح داده و دوست دارند پا را فراتر از چهارچوب‌ها بگذارند، به نحوی که اثاثیه منزل را ملاکی برای ابعاد فرش قرار دهند.

قبل از هر چیز برای هماهنگی ابعاد فرش با فضا باید کاربری و محل قرار دهی فرش را در نظر بگیرید. اگر فرش قرار است در نشیمن خانه شما که دارای پلانی باز است پهن بشود بهترین سایز، یک فرش بزرگ است که حداقل تا زیر دوپایه جلو مبلمان را بپوشاند.

نکاتی درمورد خرید فرش برای دکوراسیون منزل

شما می‌توانید لوازمی که به‌صورت مرکزی در دکوراسیون خانه قرار می‌گیرند مانند میز وسط، تخت و میز نهارخوری را به‌عنوان نشانه‌ای برای دقیق‌تر بودن اندازه‌ها در نظر بگیرید. فرش‌هایی که نسبت به فضا کوچک‌تر هستند باعث می‌شوند خانه شما باریک‌تر به نظر برسد و بلعکس فرش‌هایی که دارای سایز بزرگ‌تری نسبت به فضا هستند می‌توانند تمامی لوازم منزل را کوتاه‌تر نشان بدهند.

نکاتی درمورد خرید فرش برای دکوراسیون منزل

 

اگر قصد شما از خرید فرش تنها افزودن زیبایی بصری و شکوه به دکوراسیون است فرش‌هایی که فرم پوست گوسفندان و گاو یا فرش‌های گرد می‌تواند بهترین گزینه باشند. فرش‌هایی بافرم مربع و مستطیل راحت‌تر با دیگر لوازم خانه مچ می‌شوند و با هر دکوراسیونی جور درمی‌آیند؛ اما فرش‌های گرد معمولاً برای تلطیف فضا و از بین بردن تیزی‌ها در دکوراسیون کاربرد دارند. این فرم فرش‌ها معمولاً در کنار مبلمان و میزی گرد خود را زیباتر به نمایش می‌گذارند.

هماهنگی جنس فرش با دکوراسیون داخلی

کاربری فضا و میزان رفت آمد بر روی فرش تعیین‌کننده نوع و جنس آن است. فرش‌های بافته‌شده از الیاف کتان، مواد مصنوعی و پشم انتخابی مناسب برای اتاق‌خواب و نشیمن محسوب می‌شوند زیرا این نوع فرش‌ها در کنار تنوع رنگ بالا در بازار، حسی نرم و لطیف زیر پاهای شما دارند.

 

الیاف پشم فوق‌العاده نرم و مقاوم هستند و به زیبایی بر روی سطح زمین پهن می‌شوند درحالی‌که الیاف کتان و ترکیبی ارزان‌قیمت‌تر بوده و لکه‌ها به‌راحتی از روی آنها پاک می‌شوند اما جزو فرش‌های لوکس و گران‌قیمت محسوب نمی‌شوند. فرش‌های بافته‌شده از الیاف گیاهان جوت و سیسال بسیار مقاوم بوده و در طول زمان دچار رنگ‌پریدگی نمی‌شوند. بنابراین می‌توان این جنس فرش‌ ها را برای فضاهایی با رفت آمد بالا استفاده کرد.

نکاتی درمورد خرید فرش برای دکوراسیون منزل

فرش‌های ابریشمی بسیار لوکس و ظریف هستند اما به مراقبت بسیار زیادی نیازمند هستند. این فرش‌ها معمولاً برای فضاهای کم رفت‌وآمد مناسب بیشتر کاربری دارند. بنابراین اگر کودک کوچک و حیوان خانگی دارید این جنس فرش‌ها توصیه نمی‌شود.

نکاتی درمورد خرید فرش برای دکوراسیون منزل

 

منبع : چیدانه









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :