logo

چگونه ابریشم اصل را از مصنوعی تشخیص دهیم ؟

چگونه ابریشم اصل را از مصنوعی تشخیص دهیم ؟

چگونه ابریشم اصل را از مصنوعی تشخیص دهیم ؟

در فرش های دست باف اصالت و ایرانی بودن آن مهم است، پس بهتر است از فروشگاه ها و برند های معتبر خرید کنید تا اعتماد بیشتری داشته باشید.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : اما باز هم خودتان پشت فرش و برچسب آن را نگاه کنید. اگر اطلاعات فرش ناقص بود، به اصالتش شک کنید. هنگام خرید فرش های دست باف، ممکن است ابریشم مصنوعی را به جای ابریشم طبیعی به شما بفروشند. برای تشخیص این موضوع از فروشنده اجازه بگیرید که آزمایشی روی فرش انجام دهید. شما می توانید یک ریشه فرش را بکنید و آتش بزنید.

اگر بوی کاغذ سوخته داد و خاکستر آن صاف بود، ابریشم مصنوعی است. اما بوی کز دادن و خاکستر سیاه و پوسته پوسته نشانه های ابریشم طبیعی است. با این حال، شاید تشخیص آن با چنین آزمایشی برای یک فرد عادی دشوار باشد. آزمایش راحت تری هم وجود دارد؛ دست خود را روی فرش بکشید و اصطکاک ایجاد کنید. اگر فرش گرم شد، ابریشم طبیعی است. اما اگر آب از آب تکان نخورد، بدانید ابریشم به کار رفته، واقعی نیست. در فرش های ماشینی، الیاف های اکریلیک کیفیت و دوام بیشتری دارند، اما تشخیص آن ها کار راحتی نیست. پس باید به اطلاعات پشت فرش و گفته های فروشنده بسنده کرد.

 

چگونه ابریشم اصل را از مصنوعی تشخیص دهیم ؟

 

 

منبع : برترینها









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :