logo

چیدمان بهاری خانه ، ۱۵ روش بهارانه برای زیبا سازی منزل

چیدمان بهاری خانه ، ۱۵ روش بهارانه برای زیبا سازی منزل

چیدمان بهاری خانه ، 15 روش بهانه برای زیبا سازی منزل

بعد از پشت سر گذشتن فصل زمستان و سرما، حالا وقت آن رسیده که به سراغ فصل بهار برویم و از تمام زیبایی های این فصل بهره برده و آنها را وارد منزل خود نماییم.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : در این مطلب بهاره از وب سایت چیدانه همراه ما باشید تا با هم نگاهی بیندازیم به روش هایی که با کمک آنها می توانیم به استقبال فصل بهار برویم و مهمان آن باشیم.

۱- رنگ دکوراسیون منزل خود را با بهار همراه سازید

حالا که فصل بهار آمده و می خواهیم آن را به خانه خود بیاوریم بهتر است دیگر رنگ های گرمی که در فصل پاییز و زمستان از آنها در دکوراسیون منزل خود استفاده می کردیم کنار بگذاریم و به سراغ یک پالت رنگی سبک تر و بهاره برویم. سعی کنید با کمک پرده هایی سبک با رنگ های لطیف تر استفاده کنید تا با کمک آن توجه افراد را به منظره بیرون پنجره جلب کنیم و از زیبایی های آن لذت ببریم. همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید شما می توانید یکی از دیوارهای اتاق خود را به رنگ آبی کمرنگ، سبز و یا هر رنگ بهاره دیگری در آورید و لطافت آن را وارد فضای خود نمایید.

۲- هوای تمیز را مهمان خانه خود کنید

طبیعی است که در فصل سرما و زمستان هوای گرم در خانه وجود داشته باشد و همین مسئله نیز تا حدودی باعث سنگینی هوای داخل منزل گردد؛ اما حالا فرصت خوبی است که با فرا رسیدن فصل بهار، پنجره های منزل خود را باز بگذارید و اجازه دهید که هوای تمیز و پاک در فضای خانه تان جریان یابد.

چیدمان بهاری خانه ، 15 روش بهانه برای زیبا سازی منزل

۳- سبزیجات و گیاهان تازه ای بکارید

حالا وقت آن می رسد که به سراغ دکوراسیون آشپزخانه خود بروید و با کاشتن گیاهان خوشبو و معطر و سبزیجات، بهار را وارد این فضا نمایید. برای این کار می توانید از گلدان های کوچک استفاده کنید. اگر هم حس می کنید که در دکوراسیون منزل خود فضای کافی برای این کار ندارید می توانید مانند این تصویر عمل کنید و با حرکتی هوشمندانه به هدف بهاره خود دست یابید!

۴- پنجره های منزل خود را شفاف و درخشان نگه دارید

ممکن است در نظر اول این کار به نظرتان خیلی ساده و معمولی بیاید،‌ ولی باید گفت که داشتن پنجره هایی تمیز و درخشان، نقش بسیار پررنگی در انتقال حال خوب فصل بهار به درون خانه خواهد داشت.

چیدمان بهاری خانه ، 15 روش بهانه برای زیبا سازی منزل

۵- کابینت های آشپزخانه خود را تمیز کنید

داشتن فضایی تمیز و مرتب می تواند به مراتب باعث بزرگ تر و روشن تر نشان دادن فضای آشپزخانه شود. طبیعی است که به دلیل استفاده زیاد از وسایل مختلف در دکوراسیون آشپزخانه به مرور زمان، تمام کابینت ها شلوغ شده و وسایل بسیاری را بر روی آنها انباشته کنیم. با این حال سعی کنید همیشه مراقب تمیز و مرتب بودن آشپزخانه و کابینت های آشپزخانه خود باشید و فقط وسایلی را که لازم است را بر روی کابینت ها قرار دهید.

۶- همیشه آماده پیک نیک باشید

فصل بهار معمولا بهترین فرصت برای مسافرت کردن و به پیک نیک رفتن است؛ به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که سعی کنید وسایل لازم برای یک پیک نیک را بسته بندی کرده و آماده داشته باشید. شما می توانید وسایلی مثل ظروف مورد نیاز، دستمال کاغذی، در باز کن و وسایلی این چنینی را در وسایل پیک نیک خود قرار داده و آنها را آماده داشته باشید. با این کار در زمان رفتن به پیک نیک و مسافرت،‌ زحمت زیادی برای جمع آوری وسایل نخواهید کشید، چراکه همه چیز آماده است!

چیدمان بهاری خانه ، 15 روش بهانه برای زیبا سازی منزل

۷- رنگ سفید را دست کم نگیرید

استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون منزل می تواند حال و هوای فصل بهار را به خانه شما بیاورد؛ از صندلی و میز ناهارخوری گرفته و سایر وسایل! می توانید امتحان کنید و تاثیر خوب آن را با چشمانتان ملاحظه نمایید.

۸- فرش های اضافی را جمع کنید

اگر در فصل پاییز و زمستان از فرش های زیادی در دکوراسیون منزل خود استفاده می کرده اید باید قبول کنید که حالا وقت آن رسیده که کمی تغییر در این شرایط ایجاد کنید. فرش های اضافه خود را جمع کنید و احساس سبکی بیشتری به دکوراسیون منزل خود ببخشید.

چیدمان بهاری خانه ، 15 روش بهانه برای زیبا سازی منزل

۹- شاخه های بهاری را به خانه بیاورید

شکوفه ها و گل های بهاری زیبایی خارق العاده خودشان را دارند و می توانند تا مدت یک ماه هم باقی بمانند. پس فرصت را از دست ندهید و از آنها در خانه خود استفاده نمایید. برای زیباتر شدن این فضا می توانید از ظروف مناسب نیز برای قرارگیری شاخه ها و گلها بهره بگیرید و لذت ببرید.

۱۰- گیاهان سبز را از یاد نبرید

یکی دیگر از راه هایی که با کمک آنها می توانید به صورت تضمینی بهار را وارد دکوراسیون منزل خود کنید استفاده از این سبزهای زیباست. برای این کار کافی است قیچی خود را بردارید و چند شاخه ببُرید و به خانه خود بیاورید. برای این کار می توانید از سرخس و سایر برگهای درختی بهره بگیرید و آنها را با یک آرایش و چیدمان ساده و زیبا تبدیل به نمادی از بهار در دکوراسیون منزل خود نمایید.

چیدمان بهاری خانه ، 15 روش بهانه برای زیبا سازی منزل

۱۱- حیاط و پاسیوی خود را زیباتر از همیشه کنید

نمی شود از بهار گفت و حیاط و فضای سبز منزل را از خاطر برد. گلدان های مناسبی از گل و گیاهانی زیبا و بهاره تهیه کنید و از آنها استفاده نمایید. در عین حال این نکات را هم مدنظر قرار بدهید:

اگر فضای کوچکی دارید می توانید از آینه استفاده کنید تا آن را کمی بزرگ تر نشان دهید.
اگر در محیط شلوغ و پر سر و صدایی زندگی می کنید کافی است از آبنماهای کوچک و مناسب استفاده نمایید و این صداها را خنثی نمایید.
اگر فضای حیاط یا تراس شما مشرف است می توانید با کمک گیاهانی با ابعاد مناسب،‌این فضا را پوشش داده و از دید همسایگان محفوظ بدارید.

چیدمان بهاری خانه ، 15 روش بهانه برای زیبا سازی منزل

۱۲- فضای رشد گیاهان را مهیا کنید

کار سختی نیست که با فرا رسیدن فصل بهار،‌ محیط بیرونی خانه را آماده رشد و به رخ کشیدن زیبایی گیاهان کنید. کافی است به چوب هایی در نمای خانه تان وجود دارد کمی براق کننده بزنید و محل مناسبی را برای رشد پیچک ها و گیاهان بالارونده آماده کنید. علاوه بر این می توانید در نورپردازی این فضا نیز تجدید نظر کنید و به سراغ گزینه هایی بروید که برای فضای سبز محیط بیرونی خانه تان مناسب تر است.

۱۳- گیاهان باغ و باغچه خود را مرتب تر کنید

همانطور که با فرا رسیدن فصل بهار به فکر سرزندگی باغ و باغچه خود هستید بد نیست کمی هم در چیدمان آنها دقت نمایید. سعی کنید گل های خود را به گونه ای چیدمان کنید که حدفاصل هرکدام مشخص باشد تا همه گل ها بتوانند خودشان را به خوبی نشان دهند. این کار در زیباتر شدن طراحی باغ و باغچه و فضای سبز منزل شما نقش بسزایی خواهد داشت.

چیدمان بهاری خانه ، 15 روش بهانه برای زیبا سازی منزل

۱۴- از فضای سبز منزل خود لذت ببرید

همانطور که می دانید فصل بهار تنوع گلهای بسیاری را به دنبال دارد. پیشنهادی که برایتان داریم این است که گلهایی مثل لاله را یاد نبرید، چراکه هم هزینه مناسبی دارند و هم زیبایی خارق العاده ای به همراه دارند. اگر به سراغ گلها و بذرهای مناسبی برای کاشتن بروید می توانید علاوه بر امسال، سال های دیگر هم از آنها لذت ببرید.

چیدمان بهاری خانه ، 15 روش بهانه برای زیبا سازی منزل

۱۵- صبحانه را در فضای بیرون صرف کنید

یکی دیگر از ویژگی های فصل بهار این است که به شما این فرصت را می دهد که بتوانید به خوبی از لحظه لحظه آن لذت ببرید. بهتر است چای و قهوه و سایر مواد غذایی که برای صبحانه میل می کنید را به فضای بیرون منزل و فضای سبز خود ببرید و از نور درخشان و خالص آفتاب لذت ببرید.

 

چیدمان بهاری خانه ، ۱۵ روش بهارانه برای زیبا سازی منزل

 

 

منبع : چیدانه









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :