logo

کاهش تولید فرش ماشینی در آران و بیدگل

کاهش تولید فرش ماشینی در آران و بیدگل

کاهش تولید فرش ماشینی در آران و بیدگل

کاهش تولید فرش تنها راه کوتاه مدت حل مشکلات این صنعت در آران و بیدگل به عنوان قطب تولید فرش ماشینی کشور است.

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش :  رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل گفت: با توجه به نبود عرضه مناسب و بالا رفتن بی رویه قیمت مواد اولیه بویژه نخ، کاهش تولید تنها راه کوتاه مدت پیش رو برای حل مشکلات این صنعت در آران و بیدگل به عنوان قطب تولید فرش ماشینی است.

مجتبی محلوجی افزود: با توجه به این راهکار از ۴۰ روز قبل تولید فرش ماشینی در آران و بیدگل از ۴۵ میلیون متر مربع به نصف کاهش یافته است.

وی، ارائه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات مواد اولیه بویژه نخ و همچنین ارائه تسهیلات با هماهنگی سازمان صنعت معدن تجارت استان را از دیگر راهکار های بلند مدت در نظر گرفته شده بیان کرد و گفت: در صورت اجرایی شدن این موضوع می تواند راهگشای برخی از مشکلات مهم فرش ماشینی در آران و بیدگل باشد.

مجتبی محلوجی با اشاره به کاهش ۶۰درصدی صادرات فرش ماشینی گفت: کاهش تولید و صادرات ،نبود عرضه کافی،کمبود مواد اولیه و افزایش قیمت ارز علت این کاهش است.

وی افزود: افزایش قیمت ارز و در نتیجه افزایش هزینه های تولید تا ۳۰درصد در آران و بیدگل موجب شده این مرکز تولید فرش ماشینی از رقیب سنتی اش یعنی ترکیه در آران و بیدگل با دارا بودن ۸۰۰ واحد تولیدی فرش ماشینی و تولید سالانه ۴۵ میلیون متر مربع قطب تولید این محصول با ارزش در کشور است.

کاهش تولید فرش ماشینی در آران و بیدگل

 

منبع : خبرگزاری صداوسیما









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :