logo

کسب و کار خانگی در کردستان با گلیم بافی

کسب و کار خانگی در کردستان با گلیم بافی

کسب و کار خانگی در کردستان با گلیم بافی

گلیم‌بافی از دیرباز یکی از مشاغل خانگی بوده که زنان و مردان در خانه مشغول بافت آن بوده اند و جزء قدیمی‌ترین و پر رونق‌ترین مشاغل خانگی محسوب می شود.

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : گلیم کردستان یا همان گلیم سنه از لحاظ بافت، رنگرزی طرح و نقش، مواد اولیه و اندازه بسیار حائز اهمیت است و تمامی مواد اولیه آن در استان کردستان فراهم می‌شود.

گلیم دستباف یکی از هنرهای زیبایی مردم کردستان است که با نقش بستن تار وپودهای آن هنر مردم این خطه از غرب کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

گلیم بافی را می‌توان در منزل انجام داد و هیچ نیازی به تکنولوژی خاص و یا کارگاهی نیست، اکنون با کمی سرمایه می‌توانید یک کارگاه گلیم بافی راه‌اندازی کنید و بر همین اساس می‌توان گفت که گلیم بافی یک کسب و کار خانگی است که به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد محسوب می‌شود.

جهاددانشگاهی استان کردستان در تلاش است تا در راستای رسیدن فرد به موقعیت شغلی برتر در بازار کار، رشته «گلیم بافی» را به عنوان تسهیل‌گر در حوزه مشاغل خانگی و با ارائه خدمات توانمندسازی(آموزش و مشاوره) به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار دهد و فرصتی را ایجاد کند تا علاقه‌مندان در این زمینه، کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده و از طریق اتصال به برندها و پشتیبانان ملی و استانی، محصولات(کالا و خدمات) خود را به فروش برسانند.

گلیم بافان امروزه می‌توانند با پشتیبانی ملی و فروشگاه‌های اینترنتی همچون “کورد کالا”، بازارچه‌های محلی و پشتیبانان فعال استانی به دنیای بازار در هر کجای این دیار متصل شوند و گلیم خود را با بهترین قیمت و به دور از واسطه‌گری به بازارهای کشوری ارسال کنند.

همچنین دایر کردن بازارچه‌های محلی در شهرستان‌های استان هم می‌تواند فرصتی مناسب برای تولیدکنندگان مشاغل خانگی باشد که به صورت مستقیم و بدون واسطه، محصول خود را به فروش برسانند.

امر توانمندسازی در این حوزه قابل اهمیت است؛ بر همین اساس در سامانه‌ای که توسط جهاددانشگاهی راه‌اندازی شده، توانایی متقاضیان در حرفه درخواستی را بررسی و در خصوص رشد آن، کلاس‌های آموزشی نیز برای گلیم بافان در نظر می‌گیرد.

این سامانه با توجه به بررسی و رزومه گلیم بافان، شرایط بازار و اتصال آن را برای تمام این افراد که در آن عضو هستند، فراهم می‌کند.

علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این پروژه کارآفرینی با مراجعه به سامانه طرح توسعه مشاغل خانگی به آدرس www.inhb.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

 

کسب و کار خانگی در کردستان با گلیم بافی

 

 

منبع : ایسنا







کلیدواژه ها: ،


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :