logo

۵۰ هزار بافنده فرش دستباف در استان اردبیل شناسایی شدند

۵۰ هزار بافنده فرش دستباف در استان اردبیل شناسایی شدند

50 هزار بافنده فرش دستباف در استان اردبیل شناسایی شدند

زنجان-رئیس اداره فرش استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان بیش از ۵۰ هزار بافنده فرش دارد، متذکر شد: سهم استان زنجان در بحث بیمه قالی‌بافان ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر است.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : محسن جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بیمه قالی‌بافان در استان زنجان، افزود: در حال حاضر ۸ هزار قالی‌باف در استان زنجان بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی اظهار کرد: در استان زنجان بیش از ۹ هزار هنرمند در بخش صنایع دستی و قالی بافی بیمه سازمان تأمین اجتماعی هستند که از این تعداد هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی و ۸ هزار نفر هم در بخش قالی‌بافی بیمه هستند.

رئیس اداره فرش استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان بیش از ۱۹ هزار نفر شرایط لازم برای بیمه شدن رادارند، افزود: با تخصیص اعتبار، بیمه قالی بافان انجام می‌شود و در سال جاری هم با تخصیص اعتبار تعداد زیادی از قالی‌بافان بیمه می‌شوند.

جعفری با اشاره به اینکه استان زنجان بیش از ۵۰ هزار بافنده دار فرش دارد، متذکر شد: سهم استان زنجان در بحث بیمه قالی‌بافان ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر است و در دولت تدبیر و امید به بیمه قالی‌بافان بسیار توجه می‌شود و این نگاه و توجه دولت به قالی‌بافان را می‌رساند.

وی کیفیت فرش دستباف استان زنجان را بسیار ارزشمند و بی‌نظیر اعلام کرد و افزود: طبیعی بودن مواد پشم و ابریشم و رنگ مورداستفاده در تولیدات فرش زنجان باعث افزایش کیفیت این فرش‌ها می‌شود.

رئیس اداره فرش استان زنجان تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی استان زنجان نسبت به بیمه کردن قالی‌بافان باید مساعدت لازم را داشته باشد.

 

۵۰ هزار بافنده فرش دستباف در استان اردبیل شناسایی شدند

 

 

منبع : خبرنگاران جوان









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :