logo

استرس و افسردگی را برای همیشه از بین ببرید

استرس و افسردگی را برای همیشه از بین ببرید

   مقابله با استرس و افسردگی

مقابله با استرس و افسردگی روزمره، قاتل پنهان

 

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که ناخودآگاه دل مشغولی های زندگی ازجمله : بیکاری همسرتان ،کار و ازدواج فرزندان،داشتن آزمونی سخت در مدرسه یا دانشگاه ،اقساط و بدهی و … حال شما را خراب کند و احساس خستگی شدید در زندگی روزمره داشته باشید یا به اصطلاح کم آورده باشید و هر روز با خود بگویید که لعنت به این زندگی ، اینم شد زندگی ،کاش به دنیا نمی اومدم و جملاتی از این قبیل.

 

مقابله با استرس و افسردگی

 

و حتی گاهی این افکار آنقدر در ذهن تکرار می شود که از شما در زندگی یک بازنده کامل می سازد و دیگر جایی برای اینکه به نقات قوت خود فکر کنید باقی نمیگذارد.

 

و اما تعریف استرس :

 

” استرس شرایط یا احساسی است که در آن، فرد از لحاظ ادراکی بر این باور است که مجموع خواسته‌ها و انتظاراتی که از او وجود دارد، فراتر از منابع، امکانات و توانمندی‌های در اختیار اوست. ”

 

چرا این افکار بر ما غلبه می شوند ؟

زمانهایی که شما وقت کافی برای فکر کردن به نداشته هایتان دارید، بهترین زمان برای ورود بی اجازه افکار منفی به درون ذهن شماست و این یعنی شروع یک جنگ بزرگ در مغز و افکار شما.!

 

مقابله با استرس و افسردگی

 

راهکار های موثر در کاهش اضطراب

بیکار ننشینید :

وقتی شما در حال انجام کاری هستید و فکر شما بر روی آن کار متمرکز است دیگر جایی برای ورود افکار منفی و اضطراب باقی نمی ماند. پس از همین امروز خود را با کارهایی که دوست دارید انجام دهید مشغول کنید .

 

بازی با ذهن :

یکی دیگر از روش هایی که می تواند موثر واقع شود گول زدن ذهن است. وقتی احساس بدی به شما دست می دهد و یا افکار منفی به شما نزدیک می شوند ، شروع کنید به خندیدن با صدای بلند هرچند بسیار مصنوعی! تاکید میکنم هرچند این خنده شما مصنوعی باشد. ذهن نمیتواند تشخیص دهد که این خنده از ته دل است یا مصنوعی. بنابراینبدن شروع به ترشح هورمون های آرامش بخش در بدن می کند.

 

مقابله با استرس و افسردگی

 

فاصله گرفتن از کسانی که افکار منفی دارند:

رفت و آمد با هرکسی که تاثیر بدی بر افکارتان دارد را ممنوع کنید . اینگونه رابطه ها ذهن شما را نیز بیمار می کند و حتی اگر بخواهید هم نمیتوانید مثبت باشید. پس در انتخاب دوستانتان دقت کنید.

 

دور شدن از مکانهایی که باعث مضطرب شدن شما می شود :

زمانی که استرس بر شما قالب می گردد ، اولین و بهترین راه ترک مکان است . به همراه دوستانتان به خیابان بروید، تماسی تلفنی برقرار کنید و یا به خرید بروید حتی اگر به وسیله ای نیاز نداشته باشید . این کار باعث می شود تمرکز ذهن بر روی افکار منفی کم شود.

 

 

نویسنده : رحمان عباسی ۲۷ آذر ۹۷









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :