logo

طرز تهیه دو نوع پیتزا ماکارونی خوشمزه

 طرز تهیه دو نوع پیتزا ماکارونی خوشمزه

طرز تهیه دو نوع پیتزا ماکارونی خوشمزه

 

پیتزا ماکارونی یکی از غذاهایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش :  در این بخش دو نوع طرز تهیه پیتزا ماکارونی را برای شما عزیزان منتشر می کنیم. دعوت می کنیم تا پایان همراهمان باشید.

روش اول طرز تهیه پیتزا ماکارونی

مواد لازم پیتزا ماکارونی

ماکارونی : ۵۰۰ گرم
سیر : ۱حبه
مرغ : ۳ تکه
پیاز : ۳ عدد بزرگ
خامه : ۱۰۰گرم
پنیر موزاریلا رنده شده : ۱ لیوان
فلفل دلمه سبز : ۲ عدد
پنیر کرافت قوطی : ۱ عدد
نمک و فلفل : به مقدار لازم
روغن زیتون : به مقدار لازم
زیتون خرد شده : به مقدار لازم
کنسرو قارچ خرد شده : به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا ماکارونی

ماکارونی را طبق دستور روی پاکت آن درست کرده و آبکش کنید. یک عدد از پیازها را خلال کرده همراه سیر خرد شده در روغن تفت دهید و کمی ادویه بیفزایید. ماکارونی را به آن اضافه کنید و روی حرارت کمی هم بزنید. کمی روغن در ماهیتابه ریخته ، یک عدد پیاز باقی مانده را در آن تفت دهید ، مرغ و ادویه را به آن اضافه کرده کمی آن را در روغن تفت دهید . سپس یک لیوان آب را به آن اضافه کرده بگذارید به مدت نیم ساعت با حرارت ملایم بپزد. سپس کنار گذاشته تا کمی خنک شود. مرغ ها را از استخوان جدا کرده و خرد کنید. شیر و خامه را در مخلوط کن ریخته با هم مخلوط کنید. در ظرف مخصوص فر، ماکارونی ، مرغ خرد شده ، سس خامه را با هم مخلوط کنید. روی مواد را پنیر موزاریلا رنده شده بریزید. روی پنیر را پیاز خلال شده ریز، زیتون خرد شده و قارچ خرد شده بریزید. ظرف را به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه با حرارت ۱۷۰ درجه سانتیگراد در فر گذاشته تا روی آن طلایی رنگ شود. سپس آن را از فر خارج کنید و در ظرف دلخواه سرو نمایید .

روش دوم پیتزا ماکارونی

مواد لازم پیتزا ماکارونی

یک بسته ماکارونی
مایه ماکارونی شامل (گوشت چرخ کرده ۲۵۰گرم. نصف فلفل دلمه ای. پیاز . رب .قارچ .نمک وفلفل اویشن
پنیرپیتزا
ژامبون درصورت دلخواه

طرز تهیه پیتزا ماکارونی

سس بشامل (۲۵ گرم کره و ۲ قاشق آرد خیلی کم تف بدهید بعد یک و نیم لیوان شیر را به صورت کم کم به آن اضافه کرده و با همزن دستی تندتند روی حرارت هم می زنیم شیر و حتما کم کم اضافه می کنیم تا آرد گلوله نشود روی حرارت متوسط می ماند و همچنان هم بزنیم تا به غلظت ماست برسد نمک و فلفل و آویشن مقداری اضافه کنید و خاموش می کنیم سس ما آماده است.

ابتدا ماروکانی را بعد از پخت آبکشی کنید حواستان باشد کمی نرمتر بردارید بعد داخل ظرف مورد نظر بریزید و بعد کمی مایه گوشتی بعد پنیر گودا (درصورت دلخواه) بعد کمی پنیر پیتزا و باز ماکارونی و دوباره مایه گوشتی و بعد سس بشامل و در آخر ماکارونی و با پنیر پیتزا روی آن می پوشانیم اگر دوست داشتید می توانید روی آن کمی فلفل دلمه ساتوری کنید و بریزید و داخل فر ۲۰۰ درجه به مدت ۳۰ دقیقه می گذاریم و در آخر ۱۰ دقیقه گریل را روشن می کنیم تا طلایی شود.

 

طرز تهیه دو نوع پیتزا ماکارونی خوشمزه

 

منبع : آسمونی









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :