logo

آغاز پذیرش سراسری حوزه‌ های علمیه خواهران

آغاز پذیرش سراسری حوزه‌ های علمیه خواهران

 آغاز پذیرش سراسری حوزه‌ های علمیه خواهران

به گزارش ویبره – اخبار داخلی : محمود خالقی در نشستی با اصحاب رسانه با اعلام آغاز پذیرش سراسری حوزه علمیه خواهران، اظهار داشت: طی سه چهار سال گذشته شروع پذیرش را با سالروز ولادت حضرت زینب(س) هماهنگ کرده‌ایم

و امروز به‌عنوان اولین روز پذیرش خواهران در سطح دو، سه و چهار در سراسر کشور بود.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته در سه مقطع سطح دو، سطح سه و سطح چهار پذیرش خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در سطح دو در دو مقطع تحصیلی دیپلم و سیکل قدیم یا سال نهم جدید پذیرش خواهیم داشت و کسانی که با مدرک دیپلم وارد شوند ۱۹۰ واحد تحصیل خواهند کرد و کسانی که با مدرک سیکل وارد شوند ۲۶۶ واحد درسی را باید پشت سر بگذارند.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران گفت: ۴۰۹ مدرسه علمیه در سراسر کشور در سطح دو پذیرش خواهند داشت و شیوه تحصیل طلبه‌ها در سطح دو به شیوه حضوری و نیمه‌حضوری خواهد بود.

وی افزود: برای پذیرش طلبه‌ها در مقطع سطح دو آزمون ورودی وجود ندارد و طبق معدل دبیرستان و مصاحبه‌های داخلی پذیرش خواهند شد.

خالقی ادامه داد: در سطح سه نیز ۱۲ رشته در ۶۸ مدرسه پذیرش خواهند داشت و برای پذیرش آزمون ورودی در ۱۴ اردیبهشت برگزار خواهد شد و تحصیل در این مقطع نیز به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری خواهد بود.

وی افزود: در سطح چهار نیز که پذیرش از سال ۹۳ شروع شده است و در ۴ رشته فقه خانواده، تفسیر تطبیقی، حکمت متعالیه و کلام اسلامی در ۱۱ استان پذیرش صورت خواهد گرفت و تحصیل در این مقطع فقط به صورت حضوری امکان دارد و آزمون ورودی نیز ۱۴ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران همچنین اظهار داشت: تعداد طلاب شاغل به تحصیل خواهر در مجموع ۶۵ هزار نفر است که ۵۵ هزار نفر در سطح دو، ۹۴۷۰ نفر در سطح سه و ۴۱۴ نفر در سطح چهار مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: همچنین تعداد فارغ‌التحصیلان سطح دو ۴۰ هزار و ۸۷۶ نفر و فارغ‌التحصیلان سطح سه ۱۶۲۱ نفر است و در سطح چهار نیز که به‌صورت جدید اجراء می‌شود، فارغ‌التحصیل نداریم و فارغ‌التحصیلان سطح چهار به صورت نظام سنتی در حوزه‌های علمیه برادران تحصیل کرده‌اند.

خالقی در خصوص مهلت و شیوه پذیرش نیز، گفت: پذیرش از سوم تا سی‌ام بهمن ادامه دارد و داوطلبان می‌توانند با مراجعه حضوری به مدارس یا از طریق وبگاه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ثبت‌نام را انجام دهند.

وی افزود: امسال ظرفیت مدارس در مجموع سه سطح ۲۲ هزار نفر خواهد بود، البته احتمال دارد این تعداد افزایش یابد.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران همچنین اضافه کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که با جامعه‌المصطفی امضاء کرده‌ایم، طلاب غیر ایرانی را نیز پذیرش خواهیم کرد.

 

آغاز پذیرش سراسری حوزه‌ های علمیه خواهران

 

منبع : ایسنا









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :