logo

در آمد۴۰۰ میلیون دلاری از صادرات فرش دستباف در سال جاری

در آمد۴۰۰ میلیون دلاری از صادرات فرش دستباف در سال جاری

در آمد400 میلیون دلاری از صادرات فرش دستباف در سال جاری

رئیس اتحادیه تعاونی فرش بافان استان تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۰۰ میلیون دلار از صادرات فرش دستبافت درآمد ارزی به دست آوردیم که ۲۰۰ میلیون دلار آن مربوط به شش ماهه­ اول سال و ۲۰۰ میلیون دلار دیگر مربوط به سه ماه پاییز است.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : از ابتدای سال ۴۰۰ میلیون دلار از صادرات فرش درآمد کسب شدرضا توانا در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به اینکه سالانه سه میلیون مترمربع فرش دستبافت در کشور تولید می شود افزود: ۶۵ درصد این صادرات به ۸۰ کشور دنیا صادر می شود.

وی با­ بیان اینکه­­سالانه­ صد­ هزار متر فرش دستبافت در استان تهران بافته می شود که ۳۰ تا ۴۰ درصد این تولیدات صادر می شود گفت: در حال حاضر بازار فرش دنیا به ترتیب در دست کشورهای چین، هند، نپال ، پاکستان، افغانستان و ایران است.

رئیس اتحادیه تعاونی فرش بافان استان تهران افزود: در این بین دو کشور چین و هند به دلیل عرضه فرش با قیمت پایین،​­ بیشترین صادرات را دارند.

توانا گفت: در کنار صنعت فرش ۲۰ تا ۳۰ شغل مرتبط با این صنعت از جمله دامداری،​ نوغانداری، پشم، پنبه، بافندگی، ​پرداخت، شستشو، قالیبافی را می توان نام برد که موجب اشتغال زایی می شود.

وی افزود: در کشور ما حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار بافنده فرش فعال هستند.

 

در آمد۴۰۰ میلیون دلاری از صادرات فرش دستباف در سال جاری

 

 

منبع : خبرگزاری صداوسیما







کلیدواژه ها: ، ،


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :