logo

احیای صنعت فرش از طریق ارائه تسهیلات و آموزشهای تخصصی

احیای صنعت فرش از طریق ارائه تسهیلات و آموزشهای تخصصی

احیای صنعت فرش از طریق ارائه تسهیلات و آموزشهای تخصصی

بیرجند-استاندار خراسان جنوبی فرش دستبافت قهستان را ظرفیتی مهم و ارزشمند برای توسعه اقتصادی شهرستان درمیان برشمرد و گفت: فرش قهستان به عنوان برندی جهانی باید به جایگاه اصلی و قبلی خود برگردد.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی مروج الشریعه ظهر سه شنبه در جلسه ستاد راهبردی مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان درمیان اظهار کرد: موضوع آب یک موضوع استراتژیک در استان است و تامین آب استان و شهرستان درمیان به عنوان یک اولویت در دستور کار مسئولین استانی و کشوری قرار گرفته و تاکنون اقدامات مناسبی نیز در این زمینه انجام شده که امید است به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.

وی توسعه روستایی را از دیگر اولویت های کاری استان دانست و گفت: دولت اعتبارات بسیار مناسبی در حوزه توسعه اشتغال روستایی به خراسان جنوبی اختصاص داده که دفتر روستایی در کنار سایر دستگاه های ذیربط برای جذب این اعتبارات باید نهایت تلاش خود را معطوف کنند.

دشمنان به دنبال کوچکترین گسستی در حوزه اجتماعی هستند

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی وحدت و انسجام را رمز موفقیت دانست و تصریح کرد: امروز حفظ وحدت و اتحاد با امنیت ملی ما ارتباط مستقیم دارد چرا که دشمنان ما به دنبال کوچکترین گسستی در حوزه اجتماعی هستند تا وارد عرصه میدان شده و به نظام و انقلاب ضربه وارد کنند.

مروج الشریعه توسعه صادرات در حوزه صنعت فرش را مورد تاکید قرار داد و افزود: سازمان همیاری شهرداری های استان در کنار اداره کل میراث فرهنگی در خصوص احیای صنعت فرش از طریق ارائه تسهیلات، ارائه آموزش های تخصصی و راه اندازی کارگاه های فرش بافی باید اقدامات لازم را صورت دهند.

وی به مشکلات کارخانه قند قهستان اشاره کرد و افزود: عوامل زیادی در این زمینه از جهت تغییر شرایط اقلیمی، فرسوده بودن کارخانه، قدیمی بودن تکنولوژی و…. دخیل هستند از این رو سازمان همیاری شهرداری ها در کنار اداره کل صنعت، معدن و تجارت باید برای به روز رسانی و یا احداث کارخانه جدید فکری اساسی و برنامه ای کاربردی ارائه کنند.

صادرات و رونق مبادلات مرزی با کشور افغانستان توسعه یابد

استاندار خراسان جنوبی توسعه صادرات و رونق مبادلات مرزی با کشور افغانستان را مورد تاکید جدی قرار داد و تصریح کرد: فعال سازی بازارچه های مرزی استان در دستور کار قرار دارد.

مروج الشریعه ادامه داد: صادرات دام و فرآورده های دامی از مرز دو کوهانه، صادرات صنایع غذایی و بسته بندی از مرز میل ۷۳ و صادرات انرژی و سوخت از مرز یزدان از اولویت های کاری است که دنبال خواهد شد.

وی به مشکلات مربوط به تملک اراضی در شهرستان مرزی درمیان اشاره کرد و افزود: مسئولین ذی ربط گزارش جامعی از وضعیت مالکیت مردم بر اراضی و تصرفات آمادکنند تا در مرکز از مراجع ذی ربط پیگیری لازم صورت پذیرد.

استاندار خراسان جنوبی به حجم بالای تردد از مسیر ارتباطی اسدیه – بیرجند اشاره کرد و گفت: سازمان برنامه و بودجه استان و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اجرای باند دوم محور اسدیه – بیرجند را به سرانجام برسانند.

 

احیای صنعت فرش از طریق ارائه تسهیلات و آموزشهای تخصصی

 

منبع : مهر









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :