logo

اختصاص بیش از۱۱ هزارمیلیارد ریال اعتبار به مناطق زلزله زده

اختصاص بیش از۱۱ هزارمیلیارد ریال اعتبار به مناطق زلزله زده

 

ویبره – اخبار داخلی : هوشنگ بازوند شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که با حضور نوبخت معاون رئیس جمهوری در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد:

هشت هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار در قالب تسهیلات و ۲ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال نیز در قالب کمک های بلاعوض توسط دولت مصوب شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت ۱۲۰ میلیارد ریال به عنوان وام تعمیرات برای مناطق زلزله زده در نظر گرفته است، افزود: به نظر می رسد این مبلغ پاسخگوی نیاز حادثه دیدگان نیست و به همین دلیل درخواست می کنم تا سقف تسهیلات اعطایی تعمیرات مسکن برداشته شود.
بازوند ادامه داد: بسیاری از صاحبان واحدهای تعمیری بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال نیاز دارند تا بتوانند واحد آسیب دیده خود را بازسازی کنند که امیدوارم دولت در این زمینه همکاری لازم را با حادثه دیدگان بعمل آورد.
استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به اینکه در جریان زلزله مهیب ۷٫۳ ریشتری حدود سه هزار مستاجر، واحدهای اجاره ای خود را از دست دادند و نیازمند دریافت تسهیلات هستند، ابراز امیدواری کرد به این افراد نیز تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ ۵۰ میلیون ریال تعلق گیرد.
وی در ادامه از نیازمندی مردم مناطق زلزله زده به سرویس های بهداشتی اشاره و اظهار کرد: برای تامین سرویس های بهداشتی مورد نیاز به حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
بازوند همچنین خواستار تامین نقدینگی کمک های بلاعوض در نظر گرفته شده از سوی دولت برای مناطق زلزله زده با توجه به تخصیص کامل آن نیز شد.
مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش از وارد آمدن بیش از ۱۲ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال خسارت به زیرساخت های استان خبر داد و گفت: امیدوارم دولت بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای جبران این خسارت را تا پایان امسال تخصیص دهد.
وی همچنین با انتقاد از عملکرد برخی شرکت های بیمه ای برای عمل نکردن به تعهدات خود، یادآور شد: شرکت های بیمه آرمان و بیمه البرز با گذشت ۷۳ روز از واقعه زلزله هیچ توجهی به مناطق زلزله زده و تعهدات خود ندارند.
بازوند در ادامه با اشاره به موضوع راه آهن و ابراز امیدواری نسبت به بهره برداری از آن در دهه فجر امسال، مسئله قطار شهری را نیز مطرح و اظهار کرد: اگر دولت ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ میلیارد ریال در سه سال آینده به این پروژه تزریق کند با کمک شهرداری مرحله اول آن تا پایان عمر دولت دوازدهم آماده افتتاح و بهره برداری خواهد شد.
استاندار کرمانشاه با اشاره به رودخانه قره سو و اینکه می تواند یکی از ظرفیت های خوب گردشگری مرکز استان باشد، یادآور شد: این رودخانه ۱۹ ورودی فاضلاب دارد که برای هدایت آن ها به خارج رودخانه به حدود ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: پروژه پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه نیز که ۱۱ سال از شروع به کار آن می گذرد اما همچنان بلاتکلیف است یکی از مطالبات مردم استان است که امیدوارم با عنایت ویژه دولت و بخصوص وزرای نفت و کار و رفاه اجتماعی تصمیم گیری درستی در مورد آن انجام و از بلاتکلیفی خارج شود.
بازوند در پایان بازگشایی مرز خسروی برای رونق اقتصادی استان و رونق گردشگری این دیار را مورد تاکید قرار داد.
زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان که در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن ۶۲۰ تن و مصدومیت ۱۲ هزار و ۳۸۶ نفر شد.
این زلزله به ۱۰ شهر و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود ۷۸ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

 

اختصاص بیش از۱۱ هزارمیلیارد ریال اعتبار به مناطق زلزله زده

 

منبع : ایرنا









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :