logo

استاد علی محمودیان طراح فرش نائینی

استاد علی محمودیان طراح فرش نائینی

استاد علی محمودیان طراح فرش نائینی

استاد علی محمودیان , وی پس از بازگشت به ایران ، ضمن همکاری با سازمان میراث فرهنگی ، با جدیّت و علاقه مندی در کار طرّاحی فرش و به خصوص طرح نقوش زیبای فرش نایین فعّالیّت دارد.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : فرش بافی زیبایی که با ویژگی های فرش نایین در برخی از روستای های حومه ی نایین جریان دارد ، ما را به سوی طرّاحان نقوش مورد نیاز این مراکز کشانیده.
بیشتر طرح هایی که در ناحیه لنجان و مراکز دیگر ، نظیر شاهین شهر ، بافته می شود ، از آن قلم هنرمندی به نام علی محمودیان است. وی در سال ۱۳۲۶ در قریه ی جونقان از توابع چهارمحال و بختیاری به دنیا آمد. پس از تحطیلات ابتدای برای آموزش در رشته ی نقش فرش به هنرستان اصفهان رفت. وی زیر نظر اساتیدی چون هوشنگ جزی زاده به کار پرداخت و از آثار استاد بزرگی نظیر بهادری نیز بهره گرفت.

 

استاد علی محمودیان طراح فرش نائینی

وی سپس به ایتالیا رفت و در رشته ی مرمّت و نقّاشی دیواری ، و نقاشی روی پارچه ، مدرک لیسانس گرفت. پس از بازگشت به ایران ، ضمن همکاری با سازمان میراث فرهنگی ، با جدیّت و علاقه مندی در کار طرّاحی فرش و به خصوص طرح نقوش زیبای فرش نایین فعّالیّت دارد.

 

پسر این طرّاح هنرمند ، عنایت محمودیان که متولدّ ۱۳۴۹ در شهر اصفهان است ، به علّت علاقه ، مراحل اوّلیّه ی هنر نقّاشی را نزد پدر آموخت ، و برای آموزش بیشتر در زمینه ی رنگ آمیزی فرش نایین ، نزد استاد عبّاس متولّی نایینی به کار پرداخت.

استاد علی محمودیان طراح فرش نائینی

اشتغال به تحصیل این جوان علاقه مند در دانشگاه و در رشته ی نقّاشی به نحوه ی نمودار ارزش رشد یابنده ی هنر گرامی طرّاحی فرش نزد طبقات تحصیل کرده و با فرهنگ جامعه است.

 

استاد علی محمودیان طراح فرش نائینی

 

منبع : پرشین وی







کلیدواژه ها:


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :