logo

اشتغال ۱۰۰ نفر نابینا با هنر قالیبافی

اشتغال ۱۰۰ نفر نابینا با هنر قالیبافی

اشتغال 100 نفر نابینا با هنر قالیبافی

یک مربی قالیبافی نابینایان در استان البرز گفت: فرش دستباف ایرانی با ویژگی‌های شاخص اقتصادی خود و به‌ویژه با دارا بودن ارزش‌افزوده فراوان، نقش و سهمی شایان توجهی در اقتصاد مقاومتی دارد که باید مورد حمایت مسئولین قرار گیرد.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : راحله رحیمی مربی قالیبافی نابینایان استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی_اقتصادی خبرگزاری فارس استان البرز گفت: یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی، تقویت صادرات غیرنفتی است لذا فرش ایران از دیرباز تاکنون جایگاه مهمی در صادرات غیرنفتی کشور داشته است و درنتیجه از اهمیت بالایی در بُعد ملی برخوردار می‌باشد.

وی افزود: در طول تاریخ کهن تولید فرش در ایران، این محصول بافرهنگ و هنر ایرانیان عجین شده و در کنار وجوه اقتصادی دارای جنبه‌های غنی هنری و فرهنگی است.

مربی قالیبافی نابینایان در استان البرز تأکید کرد: فرش با ویژگی‌های شاخص اقتصادی خود و به‌ویژه با دارا بودن ارزش‌افزوده فراوان، نقش و سهمی شایان توجهی در اقتصاد مقاومتی دارد.

رحیمی یادآور شد: فرش دستباف این امکان را دارد که در موضوع اقتصاد مقاومتی و در شرایط سخت تحریم‌ها به یاری اقتصاد و اشتغال در کشور بیاید و تحریم کنندگان را ناکام سازد.

وی بیان کرد: عده‌ای از مسئولان ارزش برند فرش و تولید ملی را نمی‌دانند، آن‌گونه که باید به فرش دستباف توجه نمی‌کنند و به آن کم‌محلی می‌کنند.

مربی قالیبافی نابینایان در استان البرز عنوان کرد: با آموزش هنر اصیل قالیبافی، توانستیم ۱۰۰ نابینا را در البرز به اشتغال برسانیم و با سفارش‌هایی که دریافت می‌کنند روزمرگی خود را می‌گذرانند.

رحیمی تصریح کرد: نابینایان به‌وسیله بریل کردن و کدبندی نخ نقشه را به‌راحتی روی دار پیاده می‌کنند و یا در ذهن خود با شماره‌گذاری که می‌کنند نخ‌ها را مرتب می‌چینند.

وی اظهار کرد: فرش دستبافت تنها محصولی است که هیچ وابستگی به واردات ندارد و مصداق واقعی «اقتصاد مقاومتی» است بنابراین چنانچه مسئولان و دست‌اندرکاران همت کنند می‌توان با رفع مشکلات این بخش، تولید را افزایش داد که نتیجه آن افزایش اشتغال‌زایی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت از قالیبافان و صنعت فرش دستباف به‌عنوان یک کالای ۱۰۰ درصد ایرانی یکی از موارد لازم برای تحقق شعار امسال مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» است.

 

اشتغال ۱۰۰ نفر نابینا با هنر قالیبافی

 

 

منبع : خبرگزاری فارس









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :