logo

الویت نداشتن گردشگری در طرح تشکل وزارتخانه میراث فرهنگی

الویت نداشتن گردشگری در طرح تشکل وزارتخانه میراث فرهنگی

الویت نداشتن گردشگری در طرح تشکل وزارتخانه میراث فرهنگی

رئیس فراکسیون فرش در مجلس با بیان اینکه در طرح تشکل وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هر سه این بخش‌ها هم سطح هم تعریف شده‌اند، گفت: قرار نیست به گردشگری اولویت داده شود.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : علی وقفچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به وزارتخانه برای دولت بار مالی به همراه نخواهد داشت، گفت: اگرچه این تغییر برای دولت هزینه بر نخواهد بود اما در صورت وجود هر نوع هزینه‎‌ای می‌توان از ردیف‌هایی در بودجه به‌عنوان “ردیف‌های پیش‌بینی نشده” استفاده کرد تا هر نوع مشکل مالی غیرقابل پیش‌بینی حل شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به حرف و حدیث‌هایی مانند اولویت بخشیدن به گردشگری در این وزارتخانه جدید، افزود: برخلاف تصورها و نظرات شایع، در تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، قرار نیست به هیچ یک از این بخش‌ها، برتری و یا اولویتی داده شود.

وی اضافه کرد: در طرح تشکل وزارتخانه میراث این سه بخش هم سطح هم تعریف شده‌اند و قرار نیست میراث فرهنگی و صنایع دستی از بدنه اصلی حذف و یا به گردشگری اولویت داده شود چراکه قرار است مشکلات برطرف شوند نه آنکه چالش جدیدی در پی این مصوبه ایجاد شود.

وقفچی همچنین با اشاره به تصمیم کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به وزارتخانه مبنی بر حذف یک معاونت در پی تبدیل به وزارتخانه، گفت: حذف یک معاونت به دلیل گستردگی این سازمان به عملکرد آن لطمه وارد نمی‌کند چراکه می‌توان وظایف آن معاونت را با نیروهای موجود در بخش‌های دیگر تعریف کرد.

وی با بیان اینکه حضور وزیر میراث فرهنگی در دولت موجب ارج نهادن به توریسم و میراث تاریخی ایران می شود، افزود: تعداد مدیران تغییر یافته نشان از هرج و مرج در این سازمان است.

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران در اقلیم، حیات وحش وفرش رتبه اول در جهان و صنایع دستی جزو سه کشور برتر جهان است با این شرایط باید کمک کرد که از این امکانات در جهت رونق اقتصادی بهره‌برداری کنیم.

 

الویت نداشتن گردشگری در طرح تشکل وزارتخانه میراث فرهنگی

 

منبع : خبر فارسی









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :