logo

ایجاد اشتغال جدید در استان اردبیل

ایجاد اشتغال جدید در استان اردبیل

ایجاد اشتغال جدید در استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: با امضای تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذار تولید فرش زمینه اشتغال۷۰۰ نفر در شهرستان‌های خلخال و کوثر در آینده نزدیک ایجاد می‌شود.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اکبر بهنامجو عصر امروز در دیدار با سرمایه‌گذار فرش دستباف در استانداری اردبیل اظهار داشت: به منظور ایجاد اشتغال پایدار روستایی و ارائه تسهیلات لازم تفاهم‌نامه‌ای بین این سرمایه‌گذار و فرمانداری‌های کوثر و خلخال امضا می‌شود و زمینه اشتغال۷۰۰ نفر در شهرستان‌های خلخال و کوثر در آینده نزدیک ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از اوایل خرداد ماه ثبت نام افراد علاقمند و مصاحبه و تنظیم مدارک توسط فرمانداری های خلخال و کوثر انجام می شود، افزود: در مرحله نخست سالن‌های ورزشی بلااستفاده توسط اداره کل ورزش و جوانان به صورت استیجاری در اختیار این سرمایه گذار قرار می‌گیرد.

بهنامجو با اشاره به اینکه بیمه و حقوق کارگران فرش بافی این بخش طبق قانون کار پرداخت خواهد شد افزود: فرشبافان بعد از دیدن آموزشهای لازم و مطالعه نقشه‌های مورد نظر و نیز تجهیز کارگاه شروع به فعالیت می‌کنند.

وی از احداث کارگاه روغن کشی و گونی بافی توسط این سرمایه گذار خبر داد و گفت: با مطالعه طرح و صدور مجوزهای لازم این مجموعه نیز با حمایت دستگاه‌های اجرایی روبه‌رو می‌شود.

آذرخش سرمایه گذار اردبیلی نیز در این جلسه اظهار کرد: از زمان صفویه تاکنون تمام نقشه‌های فرش اصیل اردبیلی موجود است و بازار فروش محصولات آنها وجود دارد.

وی ضمن اعلام حمایت از بافندگان فرش استان تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های لازم و هماهنگی با اداره فرش استان نیروهای مستعد و محصولات آنها شناسایی و توسعه فعالیت فرش دست باف مورد حمایت قرار می‌گیرند.

 

ایجاد ایجاد اشتغال جدید در استان اردبیل

 

 

 

منبع : تسنیم









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :