logo

ایجاد زمینه اشتغال برای سه هزار نفر توسط شریفه احمدزی

 

ایجاد زمینه اشتغال برای سه هزار نفر توسط شریفه احمدزی

ایجاد زمینه اشتغال برای سه هزار نفر توسط شریفه احمدزی

خانم شریفه احمدزی، شهروند ولایت ننگرهار و صاحب شرکت قالی بافی علی سهیل یکی از افراد موفق در زمینه اشتغال زایی است که توانسته است برای بیش از ۳ هزار نفر زمینه شغل فراهم کند.

 

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : «شریفه احمدزی»، زن موفقی که برای ۳ هزار نفر زمینه اشتغال فراهم کرده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، خانم شریفه احمدزی، شهروند ولایت ننگرهار و صاحب شرکت قالی بافی علی سهیل یکی از افراد موفق در زمینه اشتغال زایی است که توانسته است برای بیش از ۳ هزار نفر زمینه شغل فراهم کند.

شریفه احمدزی علاوه بر مدیریت شرکت خود معاون اتحادیه قالی بافان و مسئول بخش زنان شرق افغانستان نیز می باشد.

وی توانسته است برای ۶۰ مرد و ۳۰۰۰ هزار خانم زمینه کار فراهم نماید.

شریفه احمدزی گفت که خودش مشکلات دوران بیوگی را تجربه کرده است؛ از این رو بیشتر زنان بیوه و بی بضاعت را با خود مصروف کار نموده تا به کسی محتاج نشوند.

خانم شریفه مبارزه اش را ۲۳ سال پیش زمانی که شوهرش در حادثه ترافیکی جان باخت آغاز کرد؛ در آن زمان کفالت سه پسر و دو دختر به دوش وی بود.

وی بیان داشت: قالی بافی را در جوانی یادگرفته بودم، آن زمان در هرات زندگی می کردیم، هنگامی که به ننگرهار کوچ کردیم، شوهرم وفات کرد، ناامید نشدم زیرا اراده خداوند متعال بود، قالی بافی را آغاز کردم و اکنون به فضل خداوند، به هزاران زن فرصت های کاری مساعد نموده ام.

خانم احمدزی در حال حاضر مالک شرکت قالی بافی علی سهیل است که در سال ۲۰۰۷ ثبت شده و به طور دوامدار، به شمول ۶۰ مرد ۳۰۰۰ هزار خانم با وی مصروف کارند.

شریفه احمدزی، برای فروش تولیدات خود در نمایشگاه های مختلف شرکت می کند اما در شهر جلال آباد، مرکز ولایت ننگرهار نیز یک فروشگاه بزرگ را راه اندازی کرده است.

 

ایجاد زمینه اشتغال برای سه هزار نفر توسط شریفه احمدزی

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

 







کلیدواژه ها: ، ،


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :