logo

برگزاری نشست فرش های دوره قاجار در موزه ملی ملک

برگزاری نشست فرش های دوره قاجار در موزه ملی ملک

برگزاری نشست فرش های دوره قاجار در موزه ملی ملک

نشست تخصصی «فرش‌های دوره قاجار» در کتابخانه و موزه ملی ملک؛ بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران برپا خواهد شد.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش آستان نیوز، این نشست در ادامه برپایی سلسله نشست‌های تخصصی مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به همت بخش پژوهش و آموزش این مؤسسه و با همکاری انجمن علمی فرش ایران، سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ساعت ۱۴، برگزار می‌شود.

دکتر مهدی کشاورز افشار؛ رییس انجمن علمی فرش ایران و استادیار دانشگاه تربیت مدرس و دکتر بیژن اربابی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه هنر، در این نشست به سخنرانی خواهند پرداخت.

نشست فرش‌های دوره قاجار با هدف حفظ، تعالی و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی، به عنوان یکی از برنامه‌های جانبی همایش ملی «هنر ایران در دوره قاجار» در این موقوفه یادگار حاج حسین آقا ملک؛ واقف و بنیان‌گذار کتابخانه و موزه ملی ملک دایر خواهد شد.

فرش‌های نفیسی مانند قالی افشان شاه عباسی مشهد، قالی لچک و ترنج کاشان و قالی سالارخانی ترکمن؛ متعلق به دوره تاریخی قاجار در گنجینه این موقوفه که در سال ۱۳۱۶ خورشیدی وقف بر بارگاه مطهر امام رضا(ع) شده است، نگهداری می‌شود.

از عموم فرهنگ‌دوستان به ویژه استادان، محققان و فعالان حوزه فرش دستباف و دوستداران هنر و صنعت فرش‌بافی، برای حضور در نشست فرش‌های دوره قاجار دعوت به عمل می‌آید.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر، همه روزه جز روزهای تعطیل، از ساعت ۸:۱۵ تا ۱۶:۴۵، به کتابخانه و موزه ملی ملک واقع در تهران، خیابان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد، مراجعه کنند.

 

برگزاری نشست فرش های دوره قاجار در موزه ملی ملک

 

 

 

منبع : آستان نیوز







کلیدواژه ها: ، ، ،


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :