logo

تفاهم نامه چهارجانبه ایجاد شبکه تولید فرش امروز صبح در خراسان شمالی

تفاهم نامه چهارجانبه ایجاد شبکه تولید فرش امروز صبح در خراسان شمالی

تفاهم نامه چهارجانبه ایجاد شبکه تولید فرش امروز صبح در خراسان شمالی

تفاهم‌نامه ۴ جانبه ایجاد شبکه‌ تولید فرش در خراسان شمالی صبح امروز منعقد شد.

خانه فرش دستباف ایران – خانه فرش : به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد صبح امروز نشست تفاهم‌نامه همکاری ایجاد شبکه‌های تولید فرش، با حضور مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی، مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای خراسان شمالی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در محل سالن ولایت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی برگزار شد.

در این نشست آقای رضایی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه می‌تواند موجب ایجاد اشتغال در استان شود، گفت: انشاء الله این تفاهم‌نامه موجب خیرو برکت در استان و همچنین موجب ایجاد اشتغال و اتصال تولیدات به بازار مصرف گردد.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تولید اشتغال گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی، نظارت بر اجرای این آموزش‌ها، همکار و همیاری در طراحی برنامه‌های آموزشی، تدوین در استاندارهای آموزشی و بیمه کارآموزان از اقدامات صورت گرفته در زمینه ایجاد اشتغال پایدار بوده است.

محمد رضا شجاع در ادامه این نشست با برشمردن اهداف قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: توانمندی سازی روستاییان در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار و بالا بردن وضعیت اقتصادی خانواده‌ها در روستاها در ذیل کارگروه‌های مختلف این قرارگاه تعریف‌شده است لذا در این راستا در کنار مجموعه‌های دولتی هستیم تا با همکاری و همیاری و تعامل به سمت پیشرفت و اجرای عدالت اقتصادی در کشور حرکت کنیم.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در ادامه افزود: انشاءالله بتوانیم با انعقاد این تفاهم‌نامه، گام‌هایی به‌سوی محرومیت زادیی و ایجاد اشتغال در روستاها برداریم.

در این نشست سیاوش وحدت پیرامون اهمیت حضور شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان، متولی صنایع کوچ و خوشه‌های کسب‌وکار در استان است و یکی از اقدامات این عرصه توجه به فرش دس
تباف است که با توجه به این مسئله

نقش این شرکت‌ها در این تفاهم‌نامه در حوزه بازار و آموزش تعریف می‌گردد لذا در این راستا در کنار سازمان‌های شرکت کننده در این تفاهم‌نامه خواهیم بود تا با ایجاد اشتغال پایدار گامی به‌سوی پیشرفت و آبادانی و محرمیت زدایی برداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه اولین خوشه فرش دستباف در استان خراسان شمالی پایه‌ریزی شد افزود: انشاءالله بتوانیم برای اشتغال پایدار در روستاها تلاش کنیم و با توجه به اعتبارات روستایی در سال ۹۶ و ۹۷ بتوانیم گامی مؤثری ایجاد برای کوتاه کردن دستان دلالان برداریم.

در ادامه این نشست حسن وحید با اشاره به اینکه نباید در روستاها به دنبال ایجاد اشتغال فیزیکی و سخت‌افزاری باشیم افزود: برای ایجاد اشتغال در روستاها باید شرایط فرهنگی و طبیعی روستاها را باید در نظر بگیریم نمی‌شود بگویم از منابع طبیعی استفاده نکنید چرا در حال حاضر شغل اصلی روستایان دامداری و کشاورزی است که متأسفانه در این زمینه به دلیل استفاده نامناسب و بیش‌ازحد روستایان از منابع طبیعی با آسیب‌های جدی همچون فرسایش خاک در استان روبه‌رو شده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی در ادامه تصریح کرد: برای رفع این آسیب‌ها باید به سمت ایجاد اشتغال پایدار برویم تا روستاییان بتوانند با بهره‌برداری از طبیعت همگام با طبیعت حرکت کنند لذا در این راستا، توانمندسازی جوانان محلی دراهم کارهایی است که باید صورت بگیرد.

وی در در پایان این نشست بیان کرد: هدف ما ایجاد اشتغال پایدار است و ماندگاری این شغل‌ها در روستا مهم است که عدم آموزش و عدم دانش کافی از موانع رشد و ایجاد اشتغال پایدار هست و اگر اشتغال پایدار نتوانیم ایجاد کنیم روستاییان وابسته به منابع طبیعی می‌شوند.

 

تفاهم نامه چهارجانبه ایجاد شبکه تولید فرش امروز صبح در خراسان شمالی

 

 

منبع : خبرگزاری فارس









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :