logo

توقف خطوط ریسندگی در صورت عدم تأمین اعتبار

توقف خطوط ریسندگی در صورت عدم تأمین اعتبار

توقف خطوط ریسندگی در صورت عدم تأمین اعتبار

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: درصورتی‌که برای تولیدکنندگان نساجی و فرش ماشینی تأمین منابع مالی برای تهیه مواد اولیه خطوط ریسندگی این منطقه نشود ظرف دو هفته آینده دچار توقف تولید و بیکاری هزاران کارگر خواهد شد.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : سید جواد ساداتی نژاد،ضمن اشاره به تذکر خود در مجلس به دو وزیر صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد در مورد وضعیت بحرانی صنعت نساجی و فرش ماشینی در این منطقه گفت: کارخانه‌ها ریسندگی کاشان یکی از مشکلات کنونی ما است که به دلیل کمبود نخ به‌ویژه نخ ظریف در سال‌های اخیردچار بحران شده است.

وی با اشاره به راه اندازی حدود ۱۰۰ خط ریسندگی برای رفع کمبود مواد اولیه در کشور بویژه استقرار ۵۰ خط آن با فنّاوری بسیار خوب و بالا در طول یک سال گذشته در کاشان و آران و بیدگل افزود: اکنون این خطوط تولید به دلیل اینکه شرایط ایجاد ال سی و شرایط قبلی را برای تأمین الیاف ندارند و به پول نقد نیاز دارند در تأمین الیاف ازنظر مالی دچار مشکل شدند.

به گفته وی، طبیعتاً کارخانه‌ها ریسندگی که دچار مشکل شدنددبرای اینکه بتوانند تولید نخ را انجام دهند به تأمین مالی و سرمایه در گردش که تقریباً کمترین آن‌ رقمی حدود ۱۰ تا ۱۵ و بیشترین آن‌حدود ۳۰ میلیارد تومان است وعنایت ویژه از بانک‌ها نیازمندهستند.

توقف خطوط ریسندگی در صورت عدم تأمین اعتبار برای خطوط ریسندگی

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر قول مساعد دکتر کرباسیان وزیر اقتصاد در گفتگوی حضوری آنها در مجلس برای اعزام یکی از نمایندگان خود به این منطقه و بازدید از شرایط برای بازکردن یک خط اعتباری گفت: درصورتی‌که برای تولیدکنندگان نساج و فرش ماشینی تأمین منابع مالی برای تهیه مواد اولیه آن‌ها نشود خطوط ریسندگی این منطقه ظرف دو هفته آینده دچار توقف خواهد شد.

ساداتی نژاد، تصریح کرد: این توقف تولید می‌تواند یک موج زیادی از بیکاری کارگران نساجی و بافندگی را در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل ایجاد کند که عنایت ویژه و فوریت دولت در رسیدگی به این مسئله و حل بحران را می طلبد.

به گفته وی، طبیعتاً زمانی که مواد اولیه به ریسندگی‌های منطقه کاشان و آران و بیدگل نرسد و آن‌ها نتوانند نخ را تولید نکنند بالطبع کارخانه‌های فرش این منطقه نیز دچار چالش و مشکل بیکاری حجم زیادی از کارگران این واحدها می شود.

وی، با اظهار تأسف از اینکه هنوز بعد از دو ماه پیگیری مشکل تأمین منابع ارزی برای تولیدکنندگان فرش ماشینی با شخص معاون اول رییس جمهور، وزیر صنعت و وزیر اقتصاد حل‌نشده است گفت: واردات موقت و کسانیکه از ترکیه خرید اعتباری کردند امروز که باید تأمین اعتبار ارزی کنند متأسفانه در هیچ‌کدام یک از بخشنامه‌ها و سامانه نیما وجود ندارد والان آن‌ها دچار مشکل تأمین منابع مواد اولیه هستند.

خطر تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران در صورت عدم رسیدگی مسئولان بلندپایه و کلان کشوری

ساداتی نژاد، رایزنی و گفتگوی مصرانه و مؤکد را با وزیر صنعت مبنی بر لزوم اعزام یک نفر از معاونین وی به این منطقه در اسرع وقت برای پیگیری موضوع و بازدید از شرایط را از نزدیک تاکیدکرد و گفت: درصورتی‌که رسیدگی و پیگیری مسئولان بلندپایه و کلان کشوری یا بازدید نمایندگان آن‌ها از این منطقه عملی نشود چالش زیادی در حوزه تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران آن خواهیم داشت.

وی در پایان با تأکید بر اینکه انتظارمان از دولت این است که به این مسئله با جدیت و حساسیت عکس‌العمل نشان دهد و سریع مشکل را برطرف کند اظهار امیدواری کرد این دو وزاتخانه نیز به اهمیت موضوع و رسیدگی و پیگیری مسائل توجه کنند.

 

توقف خطوط ریسندگی در صورت عدم تأمین اعتبار

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

 

 







کلیدواژه ها: ، ،


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :