logo

رکود بازار فرش چهارمحال و بختیاری با افزایش قیمت رناس

رکود بازار فرش چهارمحال و بختیاری با افزایش قیمت رناس

رکود بازار فرش چهارمحال و بختیاری با افزایش قیمت رناس

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل اتحادیه فرش جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش سه برابری محصولات گیاهی ‘رناس’ در رنگرزی ها به عنوان مواد اولیه فرش دستباف خبر داد و گفت: این افزایش موجب رکود بازار فرش تولیدی این خطه شده است.


خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : اسکندر ملکپور روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا به ایجاد ۴۵ هزار دار قالی در مناطق شهری و روستایی استان اشاره کرد و افزود: قیمت یک کیلوگرم محلول رناس از یکصد به ۳۰۰ هزار ریال افزایش یافته است.

وی پدیده خشکسالی و کاهش کشت گیاه رناس در استانهای کویری کشور و افزایش قیمت دلار در افزایش مواد شیمیایی’نیل’ وارداتی را از عمده دلایل افزایش قیمت در مواد اولیه فرش دستباف اعلام کرد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت فرش جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، گبه، یلمه، فرش بختیاری و فرش نایینی را از مهم ترین سبک های تولید فرش دستباف در این استان دانست و گفت: فرش های این استان اکنون شهرت جهانی دارد.

وی به تولید سالانه ۵۵ هزار متر فرش دستباف طی سال جاری اشاره و تصریح کرد: از ۱۰۰ هزار بافنده فرش استان، هم اینک ۵۰ هزار نفر در ۸ شرکت تعاونی روستایی و ۲ شرکت تعاونی شهری مشغول فعالیت هستند.

وی تعداد بیمه شدگان حرفه فرش بافی استان را ۲۱ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، کاربرد رنگها از عصاره گلها و گیاهان و مواد اولیه طبیعی و نقش های اصیل از عوامل تقاضای برای خرید فرش چهارمحال و بختیاری است.

فرش چالشتری این استان در حوزه خلیج فارس، اروپا، آمریکا و کانادا شهره است.

 

رکود بازار فرش چهارمحال و بختیاری با افزایش قیمت رناس

 

 

منبع : ایرنا









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :