logo

فرش ایرانی مهمان بیشترین خانه های لبنان

فرش ایرانی مهمان بیشترین خانه های لبنان

فرش ایرانی مهمان بیشترین خانه های لبنان

«سیدمحمد سجادنژاد» وابسته بازرگانی سفارت ایران در بیروت با بیان اینکه لبنانی ها علاقه ویژه ای به فرش ایرانی دارند تاکید کرد که سیاست دولت ایران برگزاری نمایشگاه های تجاری از جمله نمایشگاه های فرش در لبنان با استانداردهای مطلوب است. در بیشتر خانه های لبنان فرش ایرانی وجود دارد.

خانه فرش دستباف ایران -جهان فرش : به گزارش ایران اکونومیست به نقل از بخش رسانه ای سفارت ایران، سجاد نژاد، لبنان را بازار سنتی فرش ایران شمرد و گفت: لبنانی های هنر دوست و با فرهنگ از گذشته دور با فرش و هنر فرشبافی ایران آشنا بوده اند به طوری که در کمتر خانه لبنانی فرش ایرانی وجود ندارد. درواقع نگاه لبنانی ها به فرش ایرانی فقط نگاه تجاری نیست بلکه نگاه فرهنگی و هنری است.
وابسته تجاری ایران درخصوص انواع فرش های ایران توضیح داد: هنر فرش بافی در ایران متنوع و گوناگون است و هرمنطقه فرش خاص خود را می بافد که از جهت مواد، نقشه، نوع بافت و حتی قیمت با همدیگرمتفاوت هستند. به همین خاطر فرش های ایرانی از جهت قیمت و کیفیت متنوع است لذا خریداران فرش ایرانی در لبنان باید محصولات فرش ایرانی را از فروشگاه ها و شرکت های معتبر خریداری نمایند تا مغبون نشوند.

** در هر نمایشگاه فرش باید معیارها و استانداردهای معینی رعایت شود
وابسته تجاری ایران با تاکید براهمیت نمایشگاه های تجاری درگسترش مناسبات و معرفی محصولات گفت: سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران برگزاری نمایشگاه های مناسب و با کیفیت و ارائه ومحصولات ارزشمند است تا کالاهای مناسب عرضه گردند .
وی افزود: در روزهای گذشته برخی لبنانی ها با مراجعه به سفارت سوالاتی در خصوص نمایشگاهی که به عنوان نمایشگاه فرش ایرانی در بیروت برپا شده است مطرح کرده اند که باید در این زمینه تاکید شود این محل از سوی یک شرکت لبنان برپا شده است و هیچ ارتباطی به دولت جمهوری اسلامی ایران نداشته و این سفارت هیچگونه مسئولیتی در قبال آن ندارد زیرا در برپایی هر نمایشگاه باید معیارها و استانداردهای معینی رعایت شود. لذا چنانچه از نام جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده شود ازطریق مراجع قانونی لبنان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
سجاد نژاد در عین حال افزود: طبق اطلاع ما برخی ایرانیان با همکاری این شرکت لبنانی در این محل به عرضه فرش و برخی محصولات ایرانی می پردازند که این امر به ابتکار شخصی آنها و در چارچوب فعالیت شرکت لبنانی صورت گرفته و خریداران لبنانی باید در هنگام خرید به این امر توجه نمایند تا دچار خسارت نشوند.
وی همچنین از فعالان عرصه فرش در ایران نیز خواست تا مواظب باشند در دام افراد سودجو نیفتند و فریب افرادی که قصد سوء استفاده از محصولات آنها را به بهای اندک دارند نخورند.

**توسعه روابط اقتصادی ایران و لبنان
وابسته بازرگانی ایران در ادامه، روابط دو کشور ایران و لبنان را تاریخی و مستحکم و در راستای منافع دو ملت خوانده وگفت: عزم مسئولان دو کشور بر توسعه و رشد همه جانبه همکاریها درحوزه‌های مختلف است و در نتیجه تلاش های دو دولت طی یک سال اخیر مناسبات تجاری از سرعت بیشتری برخوردار شده است اما همچنان سطح و دامنه مناسبات اقتصادی از ظرفیتهای متقابل دو کشور پایین تر است.
سجاد نژاد با تاکید بر اهمیت بخش های خصوصی در توسعه روابط اقتصادی میان کشورها گفت: در دو کشور ایران و لبنان بخش های خصوصی از توان اقتصادی قابل توجهی برخوردارند. خوشبختانه در سایه تلاش های صورت گرفته برای افزایش شناخت متقابل ظرفیت ها و زمینه های همکاری و فراهم ساختن زمینه فعالیت بخشهای خصوصی، هر روز شاهد گسترش افزایش توجه و اقبال دو طرف برای همکاری هستیم. چنانچه شرکت های ایرانی به دنبال طرف های لبنانی و بالعکس هستند.
وابسته بازرگانی سفارت ایران با اشاره به اهمیت پایه های حقوقی برای مناسبات اقتصادی گفت: عمده اسناد لازم حقوقی برای همکاری های تجاری میان دو کشور امضا شده و رایزنی با طرف های لبنان برای رفع کاستی ها و رفاه فعالان اقتصادی ادامه دارد.
وی همچنین با اشاره به قیمت پایین محصولات ایرانی نسبت به کالاهای مشابه در بازارهای جهانی و بازار لبنان گفت: به گفته شرکت های لبنان کالاهای ایرانی ازقیمت وکیفیت مطلوبی برخوردار است و با ذائقه لبنانی ها سازگار است. لذا باید دو طرف تلاش کنند برای رفاه حال مصرف کنندگان ایرانی و لبنانی، مبالدلات تجاری را ارتقاء بخشند. سفارت جمهوری اسلامی ایران هم به نوبه خود تلاش می کند محصولات لبنانی به بازار ایران راه یابند و از طریق ایران به کشورهای غرب آسیا صادر شوند.

 

فرش ایرانی مهمان بیشترین خانه های لبنان

 

 

منبع : ایران اکونومیست









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :