logo

فرش بافی مایه افتخار قالی باف فرش آستان قدس رضوی

فرش بافی مایه افتخار قالی باف فرش آستان قدس رضوی

فرش بافی مایه افتخار قالی باف فرش آستان قدس رضوی

هنرمند قالی‌باف شرکت تهیه و تولید فرش آستان قدس رضوی گفت: فرش‌بافی در موزه تخصصی فرش حرم مطهر رضوی مایه افتخارم است.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش آستان نیوز، مهدیه زاده‌حسین در حاشیه برنامه فرش‌بافی به مناسبت دهه مبارک فجر در موزه تخصصی فرش آستان قدس رضوی بیان کرد: در حال حاضر در حال بافتن قالیچه‌ای با طرح لچک و ترنج، مزین به آرم شرکت فرش آستان قدس رضوی، در ابعاد ۱× ۵/۱ سانتی‌متر در این موزه هستم.
وی افزود: از فرش‌بافی در موزه حرم مطهر رضوی و خدمت به زائران این آستان ملکوتی خوشحال هستم و به خاطر حضور در این برنامه از امام رضا(ع) بسیار سپاسگزارم.
زاده‌حسین درباره آثار بی‌بدیل موزه فرش آستان قدس رضوی ابراز کرد: برخی از این آثار، قدمت بسیاری دارند و در دوره‌های تاریخی بافته شده‌اند که امکانات و ابزارهای کمی وجود داشته است، اما نفاست در آن‌ها موج می‌زند.
وی از برخی آثار نفیس موزه تخصصی فرش آستان قدس رضوی نام برد و گفت: نقش و نگارها، جنس و نوع بافت این فرش‌ها برایم جالب توجه بود و فرش‌بافی در کنار این آثار ارزشمند، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برایم به همراه خواهد داشت.
این هنرمند بافنده به استقبال فراوان بازدیدکنندگان موزه از این برنامه ویژه دهه فجر اشاره کرد و افزود: بسیاری از زائران حاضر در موزه، تمایل به بافتن این فرش دارند و دار قالی و ابزارهای فرش‌بافی آستان قدس رضوی برایشان ارزش معنوی خاصی دارد.
همچنین این بانوی قالی‌باف در حین کار، به سؤالات تخصصی بازدیدکنندگان درباره قالی‌بافی پاسخ می‌داد تا آن‌ها را با تار و پود قالی‌بافی که ریشه در تاریخ ایران دارد، بیشتر آشنا کند.
این برنامه فرش‌بافی با همکاری مشترک معاونت امور موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و شرکت تهیه و تولید فرش آستان قدس رضوی، به منظور بزرگداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی و آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان داخلی و خارجی موزه با هنر فرش‌‌بافی ایران، در دهه مبارک فجر در طبقه همکف موزه تخصصی فرش این آستان مقدس در حال برگزاری است.
یادآور می‌شود، اهل فرهنگ و هنر می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲:۳۰، پنج‌‌شنبه‌ها از ساعت ۸ تا ۱۱:۳۰ و جمعه‌‌ها و ایام تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۲، از موزه تخصصی فرش آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر بارگاه مطهر امام هشتم(ع)، در مجاورت موزه مرکزی آستان مقدس رضوی، دیدن کنند.

فرش بافی مایه افتخار قالی باف فرش آستان قدس رضوی

 

منبع : آستان نیوز







کلیدواژه ها: ، ،


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :