logo

نشست احیای زیبایی پارسی باحضور رایزن فرهنگی ایران درقطر

نشست احیای زیبایی پارسی باحضور رایزن فرهنگی ایران درقطر

نشست احیای زیبایی پارسی باحضور رایزن فرهنگی ایران درقطر

با حضور رایزن فرهنگی کشورمان نشست تخصصی «احیای زیبایی پارسی» با موضوع چگونگی ترمیم فرش دستباف ایرانی در سالن اجتماعات موزه هنر اسلامی قطر برگزار شد.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش مقیم، آنیت بیسلین، ريیس بخش ترمیم موزه هنر اسلامی برلین آلمان، سخنران این نشست بود كه با حضور رضا شهريور، رایزن فرهنگی کشورمان در قطر برگزار شد.

آنیت بیسلین در سخنراني خود در اين نشست ضمن اشاره به اهمیت و زیبایی‌های هنر ایرانی، با بیان چگونگی احیا و جلوه‌گری فرش دستباف ایرانی، تجربه عملی گروه خود در ترمیم یکی از فرش‌های دستباف که مربوط به دوره صفویه است را به صورت تصویری تشریح کرد.

وی با نمایش تصوير یک تخته فرش بزرگ گفت: ده‌ها سال پيش نصف این فرش پاره شده بود. بخشی از آن در موزه هنر در هامبورگ به معرض دید عموم گذاشته مي‌شد و بخش دیگر آن مفقود بود تا اینکه موزه توانست بخش مفقوده را در یکی از مجموعه‌های خصوصی پیدا کند که در ادامه با موفقیت آن را جمع‌آوری و ترمیم کردند و توانستند در سال ۲۰۱۵ ميلادي آن را به طور کامل و با تمام زیبایی، در معرض دید عموم بگذارند.

ريیس بخش ترمیم موزه هنر اسلامی برلین آلمان همچنین چگونگی جمع‌آوری قطعه‌های این فرش و دوخت آن و نیز نحوه پاکسازی فرش را در این نشست تشریح كرد.

در پايان اين نشست رضا شهریور، رایزن فرهنگی کشورمان در قطر با آنیت بیسلین، سخنران این نشست دیدار كرد. در این دیدار رایزن فرهنگی كشورمان ضمن قدردانی از تبیین زیبایی‌های هنر ایرانی، نکاتی را درباره فرش دستباف و تاریخچه فرش ایران به طرف آلماني بيان كرد.

 

نشست احیای زیبایی پارسی باحضور رایزن فرهنگی ایران درقطر

 

 

منبع : مقیم







کلیدواژه ها: ،


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :