logo

نقش برجسته سود وام تولیدکنندگان در قیمت بالای صنایع دستی داخلی

نقش برجسته سود وام تولیدکنندگان در قیمت بالای صنایع دستی داخلی

نقش برجسته سود وام تولیدکنندگان در قیمت بالای صنایع دستی داخلی

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی در مجلس با بیان اینکه بالا بودن قیمت صنایع دستی داخلی به دلیل بالا بودن سود وام تولیدکنندگان است، خواستار تسریع در تدوین آیین‌نامه قانون حمایت از استادکاران و هنرمندان صنایع دستی شد.

خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به لزوم رفع مشکلات صنایع دستی کشور، گفت: این صنایع در کشور با مشکلات بسیاری روبه‌رو است؛ از این محصولات حمایت کافی نمی‌شود و به همین دلیل توانایی رقابت با محصولات خارجی را ندارند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تولیدکنندگان برای تامین هزینه‌های خود تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند؛ در صورتی که درصد بازپرداخت این وام‌ها بسیار بالاست و آنان ناچارند قیمت صنایع دستی تولیدی خود را افزایش دهند تا بتوانند بخشی از اقساط خود را تامین کنند.

وی بیان کرد: از یک سو دریافت مالیات بر ارزش افزوده هنگام خرید مواد اولیه و از سوی دیگر هزینه برق و اجاره‌بها یکی دیگر از دلایل گرانی صنایع دستی داخلی است؛ عدم حمایت دولت از صنایع دستی کشور موجب شده این صنایع داخلی نتوانند با کشورهای دیگر رقابت کند.

مواد اولیه صنایع دستی استانداردسازی شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای رفع مشکلات صنایع دستی باید راهکارهای اساسی پیش‌بینی شود یکی از این راه‌حل‌ها استانداردسازی مواد اولیه و به دنبال آن بهبود وضعیت این محصولات است؛ عرضه مواد اولیه ارزان قیمت به تولیدکنندگان باعث می‌شود قیمت نهایی صنایع دستی کاهش یابد.

وقف‌چی با بیان اینکه برای ارائه محصولات در هر کشوری باید افرادی به عنوان واسطه وجود داشته باشند، تاکید کرد: دلالان و واسطه‌گران باید تحت نظارت و ضابطه خاصی عمل کنند؛ وجود زنجیره تولید، عرضه و مصرف در کشور ضروری است در صورتی که در کشور ما این زنجیره کامل نیست و تولیدکنندگان صنایع دستی محل مناسبی برای عرضه محصولات خود ندارند.

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح حمایت از استادکاران و هنرمندان صنایع دستی، افزود: در صورتی که آیین‌نامه این طرح در دولت نهایی شود محل‌های مناسب و ارزان قیمتی برای عرضه صنایع دستی در اختیار مجموعه‌های صنایع دستی کشور قرار می‌گیرد.

 

نقش برجسته سود وام تولیدکنندگان در قیمت بالای صنایع دستی داخلی

 

 

منبع : خانه ملت









دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :