logo

نقش برجسته ی تعاونی ها در پایداری اشتغال در جامعه

نقش برجسته ی تعاونی ها در پایداری اشتغال در جامعه

نقش برجسته ی تعاونی ها در پایداری اشتغال در جامعه

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های فرش دست باف شهری و روستایی ایران گفت: تعاونی ها می توانند مهمترین و اصلی ترین محور ها جهت پایداری اشتغال در جامعه باشند.


خانه فرش دستباف ایران – جهان فرش : به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ عبداله بهرامی از محرومیت تولیدکنندگان فرش دستبافت شهرها از تسهیلات اشتغالزایی دولت خبرداد و افزود: قالیبافان و هنرمندان صنایع دستی شهری نه جزء مرفه ها و نه شاغلان با درآمدزایی بالا هستند.
وی اظهار داشت: هیئت وزیران آئین نامه اجرایی ماده هفت قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی (مصوب ۹۶) را تصویب کرده است که متاسفانه قالیبافان زحمتکش، صنعتگران صنایع دستی شهرها و به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی مربوطه به این دو صنعت بومی کشور از دریافت تسهیلات مزبور حذف شده اند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های فرش دست باف شهری و روستایی ایران گفت: به موجب این ماده قانونی یک و نیم میلیارد دلار از منبع صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار در این مناطق اختصاص خواهد یافت که ۱۰ درصد این منابع یعنی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بنا بر مصوبه هیئت دولت برای اشتغال قالیبافان و هنرمندان صنایع دستی روستاهاست.
وی افزود: قیمت تمام شده وایجاد ارزش افزوده محصولات در شهرها به مراتب از روستاها بیشتر است.
بهرامی بیان کرد : در حال حاضر ۷۰ درصد تولید فرش کشور مربوط به شهرهای بزرگ در استان های آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان و قم بوده و در عین حال برندسازی وزیر ساخت های لازم در این مناطق به خوبی ایجاد شده است.
وی گفت: استفاده از منابع صندوق توسعه برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی مثبت است ولی می طلبد همه مولفه های لازم برای ایجاد، حفظ و استمرار یک شغل مورد توجه قرار گیرد.
مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های فرش دست باف شهری و روستایی ایران تصریح کرد: تنها با اعطای تسهیلات به قالیبافان روستایی جهت تولید نمی توان مدعی اشتغال پایدار بود چرا که برای استمرار تولید یک کالا و اشتغال پایدار فرد تولید کننده باید به مباحث آموزش، بازاریابی، بازارسازی، برند سازی، فروش و صادرات توجه جدی شود.
وی اضافه کرد: این منابع اگر به صورت خرد و به افراد پرداخت شود خروجی مثبتی نخواهد داشت.
بهرامی یادآور شد : تعاونی ها، اتحادیه ها، تشکل های تولیدی، صادراتی و صنفی می توانند مهم ترین و اصلی ترین محور ها جهت پایداری اشتغال در جامعه باشند که متاسفانه در آئین نامه مصوب هیئت وزیران این مهم نادیده گرفته شده است.

 

نقش برجسته ی تعاونی ها در پایداری اشتغال در جامعه

 

منبع : خبرگزاری صدا و سیما







کلیدواژه ها: ، ،


دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :